یتیم ایدز، نیازمند توجه ویژه مسوولان است

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به بهانه روز جهانی یتیم ایدز در گفت وگو باسیناپرس گفت: طی چهار سال گذشته لایحه جدیدی درباره ایدز در صحن علنی  مجلس مطرح نشده و دولت نیز چنین لایحه ای را در اختیار مجلس قرار نداده است. خوشبختانه آگاهی نسبت به بیماری ایدز نسبت به گذشته در کشور افزایش پیدا کرده و به همین دلیل این بیماری به صورت کنترل شده در ایران وجود دارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:شبکه های اجتماعی آگاهی مردم را نسبت به بیماری ایدز و چالش هایی که این بیماری برای خانواده ها ایرانی به وجود می آورد بالا برده است. در شرایط کنونی مردم ایران با بیماری های جدیدی مانند کرونا مواجه هستند که ساحت های مختلف زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده است.از سوی دیگر مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز در خانواده های ایرانی جدی است و به همین دلیل دغدغه مردم بیشتر معطوف به این موضوعات است.

 سلیمی درباره موضوع «یتیم ایدز» تصریح کرد: حمایت های مختلفی از سوی نهادهای مربوطه در مقابل افراد آسیب دیده از بیماری ایدز در کشور وجود دارد. وزارت بهداشت،سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی از جمله نهادهایی هستند که در این زمینه از فرزندانی که پدر و مادر خود را براثر بیماری ایدز از دست داده اند حمایت می کند.

وی در ادامه گفت: به همین دلیل نیز رسیدگی و حمایت از این افراد نسبت به گذشته در کشور بیشتر و بهتر شده است. در گذشته بسیاری از فرزندانی که والدین خود را براثر ایدز از دست می دادند با مشکلات جدی در زندگی مواجه می شدند. این در حالی است که در شرایط کنونی آسیب دیدگان از این بیماری مورد حمایت بخش های مختلف دولتی قرار گرفته اند.

 عضو کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: خوشبخانه ایران از جمله کشورهایی بوده که از مرحله بحران ایدز عبور کرده و به مرحله کنترل و حتی درمان این بیماری رسیده است؛ در حالی که این بیماری همچنان در برخی جوامع از جمله موضوعات چالش برانگیز به شمار می رود.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر زیرساخت های بهداشتی کشور نسبت به گذشته تقویت شده و این وضعیت را به خوبی می توان در مدیریت بیماری کرونا مشاهده کرد. در بحران کرونا سیستم بهداشت و درمان ایران نسبت به بسیاری از کشورها حتی کشورهای توسعه یافته عملکرد بهتری داشت.با این وجود من معتقدم باید با بیماری ایدز و به خصوص «یتیم ایدز» به صورت ویژه برخورد کرد و تدابیر ویژه ای برای این بیماری در نظر گرفت.

گزارش: احسان انصاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باید خانواده و دولت دست بدست بدن تا این بیماری درمان بشه.بخصوص کودکان بی پناه.ومعصوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا