اطلاعات ۴۴ میلیون پاکستانی در وب منتشر شد

نشت این اطلاعات در اینترنت اولین بار ماه گذشته افشا شد. در آن زمان هکری تلاش کرد اطلاعات ۱۱۵ میلیون مشترک تلفن همراه کشور پاکستان را در اینترنت به قیمت ۲.۱ میلیون دلار به فروش برساند.

حالا اطلاعات ۴۴ میلیون مشترک تلفن همراه پاکستانی در فضای مجازی منتشر شده که به نظر می‌رسد بخشی از همان اطلاعات پایگاه داده هک شده ۱۱۵ میلیونی است.

داده‌های یادشده تا بدان حد مفصل و دقیق هستند که شناسایی دقیق اتباع پاکستان را ممکن می‌کنند. از جمله این اطلاعات می‌توان به نام و نام خانوادگی، آدرس منزل، شماره شناسایی ملی، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، تاریخ خرید سیم کارت و مشترک شدن اشاره کرد.

داده‌های یادشده هم مربوط به کاربران حقیقی و هم کاربران حقوقی یعنی شرکت‌ها و مؤسسات تجاری و دولتی هستند. کارشناسان امنیتی با بررسی این اطلاعات صحت آنها را در مورد هر دو گروه از کاربران تأیید کرده‌اند.

تازه‌ترین داده‌های موجود در این فهرست به سال ۲۰۱۳ بازمی گردد و لذا به نظر می‌رسد پایگاه داده هک شده آخرین بار در سال ۲۰۱۳ به روز شده و هکر به پایگاه داده تازه‌تری دسترسی نداشته است. بخش زیادی از این اطلاعات مربوط به مشترکان اپراتور موبی لینک پاکستان است و همین امر احتمال هک شدن پایگاه داده این اپراتور را تقویت می‌کند. مقامات پاکستانی می‌گویند در حال تحقیق در این مورد هستند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا