به بهانه کرونا ورزش در فضای آزاد را فراموش نکنید

به نظر متخصصان، در دوران همه‌ گیری ویروس کرونا بهتر است با رعایت نکات ایمنی و احتیاط لازم ورزش به‌ویژه دویدن در فضای باز را انجام دهید.

گریس نورور (Grace Neurohr) ورزش درمان گر و متخصص دو میدانی، از بیمارستان سینای (Sinai) در بالتیمور ایالت مریلند ایلات متحده آمریکا در این رابطه می‌گوید: «خوب است که در زمان شیوع کرونا به بیرون از خانه رفته و بدوید. داشتن تحرک و فعالیت بدنی خوب است. دویدن می‌تواند برخی از ساختارهای روزانه شما را ایجاد کرده و روال خاصی را بسازد و به شما کمک کند تا احساس بی‌حوصلگی یا بی‌تحرکی نکنید.»

این متخصص در ادامه توضیحاتش گفت: «اندورفین‌ها، هورمون‌هایی هستند که به ما کمک می‌کنند تا احساس خوشبختی، مثبت بودن و حتی امیدوارتر شدن، کنیم. با آزاد کردن اندورفین‌ها در اثر ورزش کردن، از ایجاد افسردگی یا اضطراب جلوگیری کنید.

اندورفین‌ها، هورمون‌هایی هستند که به ما کمک می‌کنند تا احساس خوشبختی، مثبت بودن و حتی امیدوارتر شدن، کنیم. با آزاد کردن اندورفین‌ها در اثر ورزش کردن، از ایجاد افسردگی یا اضطراب جلوگیری کنید.

در کنار این مزایا می‌دانیم که ورزش کردن برای سلامت جسمانی از قبیل سلامت قلب و ریه هم بسیار مفید است. ریه‌های سالم بهتر می‌توانند در برابر کرونا مقاومت کنند. علاوه بر این، سلامت جسمانی سیستم ایمنی قوی‌تری را ایجاد می‌کند که در این صورت بدن بهتر می‌تواند با بیماری مقابله کند.

به خاطر بسپارید اگر در بیرون از خانه ورزش می‌کنید یا می‌دوید، به فاصله اجتماعی و دوری از دیگران توجه لازم را داشته باشید. به گفته سانجی گوپتا (Sanjay Gupta) خبرنگار ارشد پزشکی سی.ان.ان، بهتر است فاصله 3 تا 5 متری را در ورزش کردن حفظ کنید چون در این زمان تنفس شما شدیدتر بوده و ریه‌هایتان آمادگی جذب هوا را دارد که اگر آلوده باشد به‌سرعت مبتلا خواهید شد؛ بنابراین زمان و مسیری را برای ورزش و دویدن انتخاب کنید که خلوت باشد.

به پیشنهاد نورور، ورزش درمان گر آمریکایی، صبح زود یا ظهر هنگام ناهار که بیشتر افراد به استراحت یا خوردن نهار می‌پردازند، برای ورزش و دویدن مناسب است.

به‌جای دویدن در پارک‌ها یا پیاده‌روها که شلوغ هستند، مسیرهای پیاده‌روی خلوت حاشیه شهرها را انتخاب کنید. این مسیرها فضای بازتری در اختیار شما قرار می‌دهند و شما بهتر می‌توانید از مناظر لذت برده و کمتر دچار ناامیدی و افسردگی شوید.

لازم به تذکر است که یک ماسک پارچه‌ای دولایه، طوری که قادر به پوشاندن دهان و بینی شما باشد، به همراه داشته باشید تا وقتی در مناطق شلوغ قرار گرفتید از آن استفاده کنید و پس از استفاده به‌طور مرتب آن را بشویید؛ اما باید بدانید که دویدن با ماسک N95 توصیه نمی‌شود. این‌گونه ماسک‌ها تنفس را برای دونده دشوار می‌کنند و برای کادر پزشکی مناسب هستند.

توصیه می‌شود اگر می‌خواهید برای ورزش و دویدن یک همراه داشته باشید، بهتر است آن همراه یا همسر شما یا فرزندتان باشد یا همکاری که همیشه با او در تعامل هستید تا خطر کمتری شما و خانواده تان را تهدید کند.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا