داده‌های کاربران توکوپدیا هک شد

 توکوپدیا بزرگترین فروشگاه آنلاین کشور اندونزی است و میلیون‌ها نفر از مردم این کشور هر روز از آن استفاده می‌کنند. داده‌های هک شده کاربران توکوپدیا در یک مجمع آنلاین مشهوری هکری منتشر شده است.

افشای اطلاعات کاربران توکوپدیا در روز جمعه گذشته انجام شده و بر اساس ادعای هکرها سرقت این اطلاعات در ماه مارس انجام شده است. آنان می‌گویند اطلاعات منتشر شده تنها بخش کوچکی از حجم بسیار بالای داده‌های مسروقه است.

هکرها می‌گویند امیدوارند با افشای بخش‌هایی از اطلاعات ۱۵ میلیون کاربر توکوپدیا، افراد دیگری برای رمزگشایی از کلمات عبور کدگذاری شده به کمک آنها بیایند تا این افراد در نهایت به طور کامل به حساب کاربری هر فرد دسترسی یابند.

از جمله اطلاعاتی که هکرها در فضای مجازی منتشر کرده‌اند می‌توان به نام و نام خانوادگی افراد، آدرس‌های ایمیل، شماره‌های تلفن همراه، کلمات عبور رمزگذاری شده، تاریخ تولید افراد، شناسه‌های کاربری، زمان ایجاد حساب کاربری، آخرین ورود، آدرس، سطح تحصیلات و غیره اشاره کرد.

توکوپدیا که شباهت زیادی به آمازون دارد، با جلب سرمایه‌ای ۲.۴ میلیارد دلاری فعالیت خود را در ماه‌های اخیر به شدت گسترش داده و یکی از ۲۰۰ سایت برتر اینترنت بر اساس آمار الکسا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا