سفینه گردشگری اسپیس‌شیپ‌تو به پرواز درآمد

قطعات پازل گردشگری فضایی برای شرکت فضایی "ویرجین گلکتیک" سرانجام در حال آماده شدن هستند. این شرکت سفینه "SpaceShipTwo" را که برای راه اندازی گردشگری فضایی طراحی و ساخته شده است، برای اولین بار از خانه جدید خود به نام "Spaceport America" به پرواز درآورد.

این پرواز تنها یک آزمایش پرواز نرم از ارتفاع ۵۰ هزار پایی بود، اما این پرواز باعث شد تا فضاپیما به هدف مورد نظر برسد و خلبانان نیز با فضای هوایی نیومکزیکو آشنا شدند.

این پرواز همچنین به ویرجین گلکتیک کمک می‌کند تا عملکرد سفینه خود را در مانورهای مشابه با آزمایش‌های قبلی مقایسه کند.

ضمن اینکه شرکت "ویرجین گلکتیک" می‌گوید تمام پروتکل‌ها را برای ایمن نگه داشتن خدمه در مقابل ابتلا به بیماری همه گیر کووید-۱۹ رعایت کرده است و خدمه همگی ملزم به رعایت فاصله حداقلی از یکدیگر و پوشیدن ماسک بودند.

پروازهای آزمایشی بیشتری در راه خواهد بود و اکنون "ویرجین گلکتیک" بیش از هر زمان دیگری به هدف خود در راه اندازی گردشگری فضایی و بردن گردشگران متقاضی به یک سفر فضایی نزدیک است.

این شرکت تحت فشار قرار دارد تا کارهای خود را سریع‌تر به سرانجام برساند، چرا که وضعیت مالی آن مدتی است که وخیم است و تا زمانی که سفینه به طور کامل راه اندازی نشود و گردشگران متقاضی مبالغی را پرداخت نکنند، پولی در کار نخواهد بود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا