جهش تولید با تجاری‌سازی ۳۱ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی

حمیدرضا طیبی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: اگرچه جهاددانشگاهی در سال‌های فعالیت خود با توقعات مقام معظم رهبری آشنا بوده است اما برای تحقق هرچه بهتر موضوع جهش تولید، طرح‌های فناورانه این نهاد افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: وظیفه جهاددانشگاهی تولید فناوری های مورد نیاز کشور و تجاری سازی آنها است؛ از این رو بر تولید فناوری و عرضه آن تمرکز دارد.

طیبی افزود: جهاددانشگاهی سال ها است که با توقعات مقام معظم رهبری آشنا است و با احاطه کامل بر نیازهای فناورانه کشور، ماموریت خود را در همین راستا برنامه ریزی کرده است. چرا که برای اثرگذاری هرچه بیشتر باید تعداد طرح های فناورانه افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی به دنبال افزایش و استفاده از فناوری در کشور است، تصریح کرد: از نیمه های امسال تا پایان آن به تدریج نتایج فناوری ها به دست آمده و تجاری سازی می شوند.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها گام مهمی در جهش تولید کشور است، عنوان کرد: این نهاد ارتباط گسترده ای را با وزارتخانه های گوناگون آغاز کرده و با امضای تفاهم نامه و عقد قرارداد در حوزه توسعه فناوری به گسترش دستاوردهای خود می پردازد.

توسعه فناوری در همکاری با وزارتخانه‌ها

طیبی گفت: رونمایی از دکل دوم نفتی در سال ۹۸، قرارداد طراحی و ساخت کارخانه نمک زدایی نفت به صورت پیش ساخته خام، بخشی از فعالیت های مشترک جهاددانشگاهی با وزارت نفت است که ارزش قرارداد ساخت کارخانه نمک زدایی ۷۰ میلیون دلار است. 

وی ادامه داد: امضا و اجرای طرح آب شیرین کن ها با وزارت نیرو، قرارداد با وزارت صنعت، معدن و تجارت، همکاری با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و اجرای سیستم رانش پروژه واگن قطار ملی مترو، راه اندازی خط تولید سوربیتول در همکاری با وزارت دفاع و اجرای طرح زباله سوزها بخشی از طرح های در دست اجرای جهاد دانشگاهی در همکاری با سایر بخش ها است.

تولید سوربیتول یک فرآیند صنعتی است که طی آن یک قند الکلی از طریق هیدروژن زدایی محلول گلوکز به دست می آید. این فرآیند صنعتی منجر به تولید ترکیب شیمیایی Sorbitol می‌شود که در بسیاری از صنایع غذایی، صنایع دارویی و صنایع تولید محصولات بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

جهاد همواره در بطن خواسته های رهبری

طیبی در ادامه بر تحقق شعار سال ۹۹ مبنی بر جهش تولید تاکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی همواره فرمایشات معظم له را در حوزه تولید و لزوم خودکفایی جامه عمل پوشانده و همواره در متن و بطن این خواسته ها قرار گرفته است.

وی افزود: جهش مورد نظر مقام معظم رهبری با حمایت های ایشان، دولت و مجلس در حال تحقق در جهاددانشگاهی است. این نهاد در تلاش است تا با تولید فناوری و حمایت حوزه کارفرمایی کشور، جهش تولید در کشور را تحقق بخشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا