معلمان در جهان چند ساعت کار می کنند؟

از سال 1994 و به پیشنهاد یونسکو، تاریخ 5 اکتبر به نام روز جهانی معلم (World Teachers' Day) تعیین شد؛ با این حال، هر  کشور یک روز خاص را به نام روز معلم تعیین کرده است. به عنوان مثال، در ونزوئلا 16 ژانویه، مصر 22 فوریه، چک 28 مارس، ایالات متحده هفته اول مه (هفته تقدیر از معلمان)، پرو 6 ژوئیه، آرژانتین 11 سپتامبر، شیلی 16 اکتبر، اسپانیا 27 نوامبر، به عنوان روز ملی معلم نامگذاری شده است.

در این گزارش، وضعیت معلمان برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار ملل متحد، میزان ساعات کاری و حقوق آنها در نقاط مختلف جهان را مورد بررسی قرار می دهیم.

نیاز به 69 میلیون معلم جدید

موسسه آمار یونسکو (UIS) در سال 2016، تخمینی از تعداد معلمان مورد نیاز برای دستیابی به هدف چهارم توسعه پایدار (SDG 4) را منتشر کرد. براین اساس، تا سال 2030 میلادی به 68.8 میلیون معلم برای مقاطع ابتدایی و متوسطه – شامل 24.4 میلیون معلم ابتدایی و 44.4 معلم متوسطه – نیاز است.

به گزارش سیناپرس، از تعداد 24.4 میلیون معلم مورد نیاز برای آموزش ابتدایی همگانی (UPI)، تعداد 21 میلیون نفر جایگزین معلمانی می شوند که بدلیل بازنشستگی، از گردونه نظام آموزشی خارج می شوند و 3.4 میلیون معلم دیگر، تعداد مورد نیاز برای گسترش دسترسی به امکانات آموزشی و توسعه کیفیت آموزش از طریق کاهش تعداد دانش آموزان هر کلاس به حداکثر 40 نفر است.

نیاز به معلم در مقطع متوسطه بسیار بیشتر است؛ از تعداد 44.4 میلیون معلم مورد نیاز تا سال 2030، تعداد 27.6 میلیون معلم جایگزین نیروهای بازنشسته می شوند و 16.7 میلیون معلم دیگر برای تشکیل کلاس هایی با حداکثر 25 دانش آموز مورد نیاز هستند.

همچنین اغلب کشورها (58 درصد) نیاز به معلمان بیشتری دارند. از 102 کشوری که در بخش آموزش و پرورش با چالش مواجه هستند، تنها 34 کشور (یا 33 درصد) دارای تعداد کافی معلمان مقطع ابتدایی تا سال 2020 هستند و اگر روند کنونی ادامه پیدا کند، 43 کشور (یا 42 درصد) با مشکل کمبود معلم برای آموزش ابتدایی همگانی (UPI) پس از 2030 مواجه خواهند شد.

ساعات کار معلمان در جهان

نتایج مطالعه اخیر نشان می دهد، ساعات کاری معلمان در انگلستان تقریبا بیش از هر کشور دیگری در جهان است. از 36 کشور مورد بررسی در این مطالعه، تنها ساعات کاری معلمان در ژاپن و منطقه آلبرتا در کانادا بیشتر از معلمان انگلیسی است.

معلمان مقطع متوسطه این کشور به طور میانگین 48.2 ساعت در هفته کار می کنند. از هر 5 معلم انگلیسی، یک معلم در طول هفته 60 ساعت کار می کند که این میزان 12 ساعت بیشتر از محدودیت قانونی تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا است.

براین اساس، ساعات کاری معلمان در انگلستان 19 درصد طولانی تر از سایر کشورهای جهان است.باید به این نکته مهم توجه داشت که ساعات کاری طولانی تر معلمان به معنای زمان کمتر برای استراحت، گذراندن دوره های ضمن خدمت، تمرین و کسب مهارت های بیشتر خواهد بود که بر کیفیت آموزش آنها تأثیر مستقیم می گذارد.

منابع: independent / statista / unesco

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا