پنتاگون سه ویدیو از بشقاب‌ پرنده‌ ها منتشر کرد

در ابتدای سال جاری، اخباری منتشر شد که بر اساس آن اعلام‌شده بود نیروی دریایی ایالات‌متحده آمریکا طی سال‌های گذشته با اشیا پرنده عجیبی روبه‌رو شده بود که با سرعت و به طرز عجیبی بر فراز اقیانوس آرام پرواز می‌کردند.

 در آن زمان، سیاست رسمی دفتر اطلاعات نیروی دریایی آمریکا به این صورت بود که این اطلاعات در پرونده‌های موسوم به ایکس قرارگرفته و انتشار هر نوع اطلاعاتی در این رابطه باعث برهم خوردن جدی امنیت ملی کشور می‌شود.

نکته جالب‌توجه در این رابطه، فیلم‌برداری این تصاویر توسط دوربین‌های فوق پیشرفته نیروی دریایی ایالات‌متحده امریکا است که برای اولین بار تصاویر اشیا ناشناس پرنده با دوربین‌های مادون‌قرمز ضبط‌ شده و ارتش آمریکا از آن به‌عنوان پدیده هوایی ناشناس یاد می‌کند.

روز دوشنبه هفته جاری، پنتاگون طی اقدامی عجیب این فیلم‌ها را منتشر کرد. این تصاویر شبیه به میلیون‌ها مدرک، فیلم و عکس مشابه از روئیت اشیا پرنده درگذشته بود که البته باعث شد تا شگفتی‌های سال 2020 که از ابتدا با رخ دادن حوادثی غیرعادی و عجیب همراه بود، ادامه داشته باشد.

نکته جالب‌توجه در این رابطه، فیلم‌برداری این تصاویر توسط دوربین‌های فوق پیشرفته نیروی دریایی ایالات‌متحده امریکا است که برای اولین بار تصاویر اشیا ناشناس پرنده با دوربین‌های مادون‌قرمز ضبط‌شده و ارتش آمریکا از آن به‌عنوان پدیده هوایی ناشناس یاد می‌کند.

به گزارش CNN، پنتاگون برچسب مغایرت با امنیت ملی را در مورد این ویدئیوها تغییر داده و تصمیم گرفت فیلم‌ها را منتشر کند: در برخی از این ویدیوها سربازانی دیده می‌شوند که با تعجب نسبت به آنچه در آسمان می‌بینند واکنش نشان داده و شگفت‌زده هستند.

 

 

 

 

 

 

سو گوف (Sue Gough)، سخنگوی پنتاگون در این رابطه اعلام کرد: به‌منظور پاک کردن تصورات غلط توسط مردم در مورد اینکه آیا این فیلم‌ها واقعی هستند یا خیر و آیا ویدیوهای بیشتری در این رابطه وجود دارد یا خیر؟ ما تصمیم به انتشار این ویدیوها گرفتیم.

اخبار فیلم ضبط‌ شده توسط نیروی دریایی اولین بار هنگامی به‌ صورت عمومی منتشر شد که حدود سه سال پیش شرکتی به نام آکادمی علوم و هنر ستارگان (To The Stars Academy of Arts and Science) این اطلاعات را در اختیار عموم مردم قرارداد.

مأموریت این مرکز که توسط یک موسیقیدان و خواننده تأسیس‌شده است، جمع‌آوری اسناد و مدارک فیزیکی از منابع دولتی و خصوصی در ارتباط با پدیده‌های غیرطبیعی ناشناس باهدف مطالعه آن و سپس انتقال فن‌آوری‌های تحول‌گرا در ورای آن و در راستای حفظ منافع عمومی است.

شواهد نشان می‌دهد گویی این داستان برای سیاستمداران و مقامات عالی‌رتبه، غیرعادی نیست، زیرا هری رید (Harry Reid) رهبر اکثریت سنای آمریکا، روز دوشنبه از طریق توییتر بیانیه ای درباره انتشار عمومی این فیلم منتشر کرد که به شرح زیر است:

«خوشحالم که پنتاگون سرانجام این فیلم را منتشر می‌کند، اما این اقدام فقط به‌صورت سطحی به تحقیقات و بررسی مساله کمک می‌کند. ایالات‌متحده باید نگاهی جدی و علمی به این موضوع و پیامدهای احتمالی امنیت ملی داشته باشد. مردم شایسته آگاهی هستند.

دیوید فراوور (David Fravor) خلبان بازنشسته نیروی دریایی ایالات‌متحده آمریکا در رابطه با انتشار این ویدیوها گفت: این نخستین باری نیست که چنین مواردی توسط ارتش دیده و ثبت می‌شود.

وی در سال 2017 میلادی در رابطه با این موضوع گفته بود: این اشیا پرنده به شکلی غیرقابل توضیح حرکت می‌کنند. وی در مورد تجربه شخصی خود در رابطه با مشاهده اشیا پرنده، افزود: هرچه به آن نزدیک‌تر شدم … با سرعت غیرقابل‌تصوری به سمت جنوب حرکت کرده و با شتابی زیاد در كمتر از دو ثانیه ناپدید شد. این اتفاق بسیار ناگهانی بوده و من احساس کردم این شی پرنده مانند یک توپ پینگ‌پنگ که با دیوار برخورد کرده، در افق محو شد.»

در خاتمه لازم به توضیح است که ماهیت این اشیا پرنده ناشناس بوده و هنوز هیچ توضیح رسمی برای این اشیا پرنده و منشأ احتمالی آن‌ها اعلام‌نشده است.

برای دیدن ویدئوهای فوق، اینجا را کلیک کنید.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا