آلودگی هوا می تواند کرونا را انتقال دهد

پژوهش‌هایی که بر روی نمونه‌های هوای آلوده در ایتالیا صورت گرفته نشان می‌دهد که ذرات آلوده هوا در مناطق شهری و صنعتی می‌توانند موجب ابتلاء به ویروس کرونا شوند، زیرا ذرات ویروس مذکور را با خود حمل می‌کنند.

پژوهشگران ژنی را در این ذرات شناسایی کرده‌اند که در برخی نمونه‌های جمع آوری شده از ویروس کرونا موجود بوده است. البته هنوز مشخص نیست کمیت نمونه‌های شناسایی شده کرونا در ذرات آلوده هوا برای مبتلا کردن انسان به این بیماری کافی هست یا خیر و هنوز باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

با این حال، اثبات این موضوع زنگ‌های خطر را برای ساکنان شهرهای پرجمعیت و آلوده از هم اکنون به صدا درآورده است و می‌توان انتظار داشت که با آغاز فصل پاییز و سردشدن تدریجی هوا که به گسترش آلودگی در شهرهای بزرگ منجر می‌شود، کرونا از طریق آلودگی هوا هزاران نفر را آلوده کند.

محققان ایتالیایی می‌گویند به احتمال زیاد یکی از علل شیوع بیشتر ویروس کرونا در شمال این کشور در مقایسه با جنوب آن، صنعتی تر بودن بیشتر شهرهای شمالی ایتالیا است. این صنعتی بودن موجب افزایش آلودگی هوا و به تبع آن انتقال ویروس کرونا از همین طریق شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا