۲ برنامه اصلی در جهش تولید نانویی

دکتر سعید سرکار در خصوص تحقق شعار سال و برنامه‌های ستاد توسعه فناوری نانو در راستای جهش تولید به مهر گفت: برنامه‌های ستاد توسعه فناوری نانو برای تحقق شعار سال دو بخش است که هر دو در نهایت جهش تولید را مد نظر دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون فناوری نانو در بیش از ۱۵ صنعت رسوخ پیدا کرده است، بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما برای جهش تولید، بهره‌وری در صنایع موجود است به طوری که بتوانیم میزان تولید محصولات نانو را در این صنایع از سال‌های پیش بیشتر کنیم.
به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، در واقع جهش تولید در صنایع فعلی و رشد عمودی، یکی از برنامه‌های ما برای جهش تولید به شمار می‌رود.
سرکار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محصولات نانو ادامه داد: ایشان تاکید کردند که صنایع کشاورزی هم اولویت ستاد توسعه فناوری نانو باشد؛ یقیناً ما هم در ستاد توسعه محصولات کشاورزی و محصولاتی که باعث کاهش ضایعات در این زمینه باشد را در پیش گرفته‌ایم.
وی عنوان کرد: کود، آفت کش، تجهیزات مورد نیاز، افزایش محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات در کشاورزی، ابزار آلات، بذر و… که با تکنولوژی نانو باعث افزایش کیفیت و حجم تولید می‌شود از اقدامات ما بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری هستند.
وی با اشاره به برنامه دوم ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در عرصه‌هایی که ما صاحب فناوری نیستیم و محصولی نداریم برنامه ما به گونه‌ای است که وسعت عرصه تولید را باید به صورت افقی توسعه دهیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو تاکید کرد: افزایش وسعت تولید محصولات در عرصه‌های مختلف صنعتی در واقع دومین برنامه ستاد توسعه فناوری نانو به شمار می‌رود.
به گفته وی، قطعاً برنامه‌های مختلفی داریم که در عرصه‌های مختلف صنعتی با فناوری نانو در جهش تولید کشور تأثیرگذاری خوبی داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا