راهکاری برای کاهش خوردگی در صنایع فولادسازی

 محسن عسکری پیکانی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان پدیده سایش را یکی از معضلات فعلی صنایع مادر دانست و گفت: سایش و خوردگی به تدریج در پوشش‌های ضد سایش تغییرات زیادی می‌کند، ولی نسل جدیدی از مواد که چند سالی است وارد بازارهای بزرگ جهانی شده است، می‌توانند مقاومت به سایش و در نتیجه عمر قطعات را بسته به شرایط و کاربرد تا چندین برابر افزایش دهند.

وی تمرکز این شرکت را بر روی تولید و توسعه فناوری‌های مواد و همچنین ساخت و تولید تجهیزات ذکر کرد و ادامه داد: هم‌اکنون عمده فعالیت شرکت در زمینه توسعه و تولید سیم‌ جوش‌های توپودری بر پایه فولادهای نانوساختار متمرکز شده است.

عسکری، طراحی آلیاژهایی بسیار سخت و با مقاومت به سایش بسیار بالاتر را از محصولات این شرکت نام برد که دارای لایه‌های سخت‌پوشی (Hardfacing) با هدف افزایش طول عمر قطعات تولید شده است.

به گفته مجری طرح، استراتژی اتخاذ شده در این مسیر، استفاده از جدیدترین فناوری طراحی آلیاژی با به کارگیری فناوری نانو در آن است.

وی اضافه کرد: این محصول به شکل سیم‌جوش‌های توپودری در قطرهای مختلف توسط شرکت تولید شده و از طریق روش‌ معمول جوشکاری (جوش CO2 یا همان MIG/MAG) بر روی قطعات صنعتی تحت سایش اعمال می‌شوند. صنایع سیمان، فولادسازی، معدن، حفاری، راه‌سازی و … به عنوان کاربران اصلی این محصول شناخته می‌شوند.

عسکری با اشاره به نبود زیرساخت‌های مناسب صادراتی در کشور، تاکید ‌کرد: محصولات تولیدی ما در حد استانداردهای جهانی تولید می‌شود؛ اما تصمیمی به صادرات محصولاتمان نداریم. زیرا زیرساخت تولید در ایران به حدی مشکل دارد که تمامی وقت و توان خود را صرف حل مشکلات ایجادشده می‌کنیم.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا