ربات ها مایحتاج مردم قرنطینه را می خرند

پس از قرنطینه در انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا ، ناوگانی از ربات ها در منطقه میلتون کینز این کشور مشغول سرویس رسانی شده اند.

 این ماشین ها در خیابان ها تردد می کنند و مایحتاج ساکنان را به در خانه آنها می برند. همچنین این ربات ها مایحتاج و خریدهای کارمندان سازمان سلامت همگانی انگلیس  را به طور رایگان به مقصد می رسانند.

این ربات ها به اندازه ای بزرگ هستند که بتوانند چند کیسه خرید را حمل کنند. طی ۳ هفته گذشته با توجه به تقاضا تعداد این ربات ها افزایش یافته و به ۷۰ دستگاه رسیده است.

«استارشیپ تکنولوژیز» شرکت اپراتور این ربات ها است. هنری هریس بورلند مدیر بخش بازاریابی این شرکت می گوید: از هم  اکنون ما مرسوله های تمام کارمندان سازمان سلامت همگانی  را به طور رایگان جابه جا می کنیم. بسیاری از آنها  در هفته بیش از ۸۰ ساعت کار می کنند و فرصتی برای خرید از سوپرمارکت محلی ندارند. بنابراین می توانند با کمک ربات ها خریدهایشان را انجام دهند.

این ربات ها شبیه جعبه های پلاستیکی سفیدرنگی هستند که روی ۶ چرخ قرار گرفته اند و در گوشه و کنار این شهر دیده می شوند. همچنین هر ربات یک پرچم نارنجی کوچک نیز دارد و به این ترتیب خودروها و عابران پیاده راحت تر می توانند آن را رصد کنند.

 ساکنان میلتون کینز می توانند با دانلود اپلیکیشن و تایپ محموله، خوارو بار یا غذاهای آماده ای درخواست دارند، ربات ها را سفارش دهند. در مرحله بعد ربات به مکان تعیین شده توسط مشتری می رود. البته برای استفاده از خدمات ربات فاصله  کاربر تا مکان خرید کالا باید ۴ مایل باشد.

کاربران می توانند مکان ربات را ردیابی کنند و زمان رسیدن آن نیز مشخص است. پس از رسیدن ربات به مقصد ، مشتری می تواند با اسکن کردن در اپلیکیشن، در آن را باز کند و کالای خود را تحویل بگیرد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا