فراخوان جایزه کتاب سال دانشجویی منتشر شد

این جشنواره هر سال همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد نشاط علمی در فضای دانشگاهی کشور، شناسایی و حمایت از دانشجویان نوقلم و صاحب اندیشه، معرفی و تجلیل از ناشران فعال در زمینه آثار دانشجویی و تقویت بنیه علمی دانشجویان با همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

دانشجویان تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب مقاطع تحصیلی سطح ۲ و ۳ می‌توانند آثار خود را به تعداد نامحدود در شش گروه اصلی فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پزشکی و دامپزشکی، هنر و معماری و بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

شرایط شرکت در جشنواره 

همزمانی دوره‌ تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر،

دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشرشده، 

اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،

انتشار کتاب در ابتدای سال ۹۷ تا پایان ۹۸، 

ثبت نام اینترنتی، ارسال دو جلد از کتاب به دبیرخانه و ارسال نسخه‌ای از متنِ زبان اصلی آثار ترجمه‌شده است.
همچنین دانش‌آموختگانی که حداکثر یک‌سال پس از فارغ التحصیلی، کتاب خود را در بازه زمانی (۹۷-۹۸) به چاپ رسانده‌اند نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

کتاب‌های الکترونیک ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره نیز باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هولوگرام باشند.
آثار دریافت‌شده بازگردانده نخواهند شد و به آثار برگزیده‌ای که توسط بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده‌اند، صرفا یک جایزه تعلق خواهد گرفت.

بخش ویژه کتاب سال دانشجویی

بخش ویژه  بیست‌وهفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به موضوعات «مطالعات رسانه»، «مطالعات فرهنگی» (شامل اقتصاد فرهنگ، سیاستگذاری فرهنگی، فرهنگ دانشگاهی)، «آسیب‌های اجتماعی»، «اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی»، «مدیریت بحران» و «اخلاق حرفه‌ای» اختصاص دارد.
دانشجویان مولف و مترجم تا ۳۱ تیرماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.
ناشران نیز می‌توانند آثار دانشجویی خود را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی، به دبیرخانه جشنواره کتاب سال دانشجویی ارسال کنند. در آیین اختتامیه جشنواره از ناشرانی که براساس ملاک‌های دبیرخانه، بهترین شکل مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته‌اند، تجلیل خواهد شد.
همچنین در مراسم پایانی این جشنواره جوان‌ترین پدیدآورنده، مولف و مترجم معرفی خواهد شد و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.
علاقه‌مندان می‌توانند پس از ثبت‌نام از طریق سامانه اینترنتی به نشانی  www.isba.ir، دو نسخه از اصل اثر را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره واقع در تهران،‌ خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۷۲، صندوق پستی:۱۱۶۳-۱۳۱۴۵ سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۵۲۷۲۷ تماس بگیرند.
با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، شرکت‌کنندگان باید پس از ثبت‌نام الکترونیکی (که از ۲۳ فروردین‌ماه آغاز شده)، نسخه فیزیکی کتاب خود را تنها در بازه زمانی ۱ تا ۳۱ تیرماه (به شرط اعلام وضعیت عادی توسط ستاد ملی کرونا) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. بدیهی است آثاری که پیش از این تاریخ به دبیرخانه ارسال شود، توسط دبیرخانه دریافت نخواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا