تحقق دهکده جهانی در دوران پسا کرونا

جلال الدین صادقی به سیناپرس گفت: هم اکنون جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، معتبرترین و بزرگترین مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت در خراسان جنوبی و بزرگترین و معتبرترین موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی خراسان جنوبی است. همچنین این مرکز خدمات فرهنگی دانشجویی مناسبی به دانشجویان و عموم ارایه می دهد. هرچند این اقدامات کافی نیست اما امیدواریم در سال 99، شاهد جهش قابل توجهی در فعالیت های این مرکز داشته باشیم.

وی افزود: همچنین جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با ارایه بسته آموزش های الکترونیک و مجازی شرایطی بهتری در بخش آموزش های عالی و کوتاه مدت شهروندان این استان فراهم کرده است. در حال حاضر جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در حوزه آموزش با ارایه خدمات گسترده به بیش از 7000 فراگیر در سال به معتبرترین و بزرگترین مرکز آموزشی تخصصی کوتاه مدت خراسان جنوبی تبدیل شده است.

وی اظهارداشت: در شرایط اقتصادی فعلی و فاصله گرفتن کشور از درآمدهای نفتی، احساس می شود با ارایه بسته آموزش های الکترونیک و مجازی گسترده تر و موثرتر برای انجام فعالیت های داخلی و بین المللی، شاهد تحقق کامل دهکده جهانی در دوران پس از کرونا شاهد باشیم؛ دورانی که مرزهای جغرافیایی معنی و مفهومی ندارند و جهاد دانشگاهی می تواند نمونه بارزی از دانشگاه نسل سوم و چهارم باشد.

به گفته وی، قطعا با اجرا و تحقق این برنامه، ارتباطات بین المللی در مقیاس کلان گسترده خواهد شد و جهاد دانشگاهی کشور و به تبع آن جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی سهم قابل توجهی در این راستا خواهند داشت.

وی به دستاوردهای مهم این واحد در سال 99 اشاره کرد و گفت: « ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استراتژیک» و «تولید مقالات معتبر علمی و کاربردی»، « ایجاد مرکز خدمات تخصصی گیاهان استراتژیک خراسان جنوبی»، «توسعه و تنوع آموزش های کوتاه مدت»، «جذب نیروهای متخصص و توانمند»، «ایجاد فرهنگسرای ابن حسام» و «ایجاد نگارخانه ابن حسام» از مهمترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در سال 99 است. از دیگر برنامه ها، تبدیل واحد خراسان جنوبی جهاد دانشگاهی به سازمان جوان است؛ هم اکنون حدود 91 درصد همکاران این واحد کمتر از چهل سال سن دارند.

وی«گسترش دفاتر سازمان دانشجویان از دو دانشگاه به پنج دانشگاه»، «کسب مقام واحد برتر در بین واحدهای در حال توسعه»، «ایجاد اشتغال برای بیش از 800 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم»، « راه اندازی مرکز تجارت الکترونیک بیرناب»، «تاسیس شعبه شهرستان قائنات»، «اشتغال جهاد گران نمونه کشوری در دو سال متوالی» را از دیگر دستاوردهای این واحد در سال جهش تولید عنوان کرد و اظهارداشت: واحد جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه خود، ضمن دستیابی به بیش از 80 درصد پیش بینی ها، قصد دارد در حوزه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی به قطب علمی تبدیل شود.

وی به مشکلات پیش روی این واحد برای اجرای این طرح ها اشاره کرد و در این خصوص به سیناپرس گفت: در حال حاضر تنها مشکل ما، اعتماد صد درصدی کشوری و استانی به توانمندی جهاد دانشگاهی است، از اینرو باید این اعتماد را از 60 درصد به سمت 100 درصد سوق دهیم. من تصور می کنم تحریم ها و مشکلات اقتصادی می تواند فرصتی برای تحقق این موضوع ها باشد.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا