سیارک ماسک دار از کنار زمین عبور می کند

سیارک مذکور ۲۹ آوریل(۱۰ اردیبهشت) در فاصله سه میلیون و ۹۰۸ هزار و ۷۹۱ مایلی و با سرعت ۱۹ هزار و ۴۶۱ مایل بر ساعت از کنار زمین عبور خواهد کرد.

بنا بر گفته دانشمندان این سیارک تقریبا دو کیلومتر قطر دارد و هر ۴.۱ ساعت یک بار می‌چرخد. نکته جالب درباره سیارک مذکور این است که در تصویری که از این سیارک منتشر شده به نظر می‌رسد این سیارک همانند انسان‌ها در این زمان(شیوع ویروس کرونا) ماسک به صورت دارد!

تصویر مذکور توسط "رصدخانه آرسیبو"(Arecibo Observatory) در پورتوریکو ثبت شده است.

"آن ویرکی"(Anne Virkki) رئیس رادارهای سیاره‌ای رصدخانه آرسیبو گفت: ویژگی‌های توپوگرافی در مقیاس کوچک مانند تپه‌ها و برآمدگی‌های انتهای سیارک ۱۹۹۸ OR۲ از نظر علمی بسیار جذاب هستند. اما از آنجا که همه ما اکنون به فکر بیماری کووید-۱۹ هستیم این ویژگی‌ها باعث شده تا تصور کنیم این سیارک نیز همانند ما انسان‌ها ماسک گذاشته است.

طبق گزارش‌ها، این سیارک با فاصله ۶.۳ میلیون کیلومتری از کنار زمین عبور خواهد کرد و جای نگرانی نیست چرا که این سیارک تهدیدی برای زمین محسوب نمی‌شود.

"فلاویان وندیتی"(Flaviane Venditti) دانشمند تحقیقاتی این رصدخانه گفت: اندازه گیری‌های رادار به ما این امکان را می‌دهد تا دقیق‌تر بدانیم که سیارک در آینده در کجا قرار خواهد گرفت و در آن زمان از زمین چقدر فاصله خواهد داشت. در سال ۲۰۷۹، سیارک ۱۹۹۸ OR۲ نیز مجددا این سیارک از کنار زمین عبور خواهد کرد اما در آن زمان حدود ۳.۵ برابر نزدیک‌تر از آن فاصله‌ای که امسال از زمین دارد را خواهد داشت. بنابراین شناخت دقیق مدار آن بسیار مهم است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا