نام نخستین ماموریت مریخ چین فاش شد

به گزارش از شینهوا، اداره ملی فضایی چین امروز اعلام کرد: نخستین ماموریت چین برای اکتشاف سیاره مریخ «Tianwen-1» نامگذاری شد.

این نام از شعر بلند «Tianwen» گرفته شده؛ این شعر نوشته‌ کو یوان (حدود 340-278 پیش از میلاد) است که یکی از بزرگترین شاعران چین باستان است.

چین قصد دارد یک کاوشگر تحقیقاتی را به فضا ارسال کند تا با فرود این فضاپیما بر سطح سیاره سرخ و انجام تجزیه و تحلیل‌های محیطی، به دنبال نشانه‌های حیات در مریخ بگردد.

در این ماموریت موشک لانگ‌مارچ ۵ کاوشگر مریخی چینی‌ها را به فضا خواهد فرستاد ؛ انتظار می‌رود که موشک لانگ‌مارچ ۵ در سال ۲۰۲۱ میلادی به مریخ برسد و علاوه بر یک کاوشگر سطحی، یک کاوشگر ماهواره‌ای را هم به مریخ بفرستد.

سازمان ملی فضایی چین گفت:  تمام ماموریت‌های اکتشافی سیاره‌ای چین در آینده با عنوان Tianwen نامگذاری می‌شوند و این نشان از استقامت ملت چین در جستجوی حقیقت و علم و اکتشاف در طبیعت و جهان است.

این سازمان همچنین از لوگوی ماموریت‌های اکتشافی سیاره‌ای چین رونمایی کرد؛ از سال 2016، چین 24 آوریل را به عنوان روز فضا این کشور تعیین کرده است؛ امسال پنجاهمین سالگرد آغاز ورود چین به فضا است.

ژانگ کیجیان، رئیس سازمان ملی فضایی چین گفت: در طول ۵۰ سال گذشته، مهندسان و دانشمندان فضایی چینی بر مشکلات مختلفی غلبه کرده‌اند و از طریق اعتماد به نفس و نوآوری مستقل، به توسعه هوا فضا دست یافته‌اند.

منبع: فارس

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا