600 دستگاه ضدعفونی دست و محیط ساخته شد

ایمان آذربایجانی در گفت و گو با سیناپرس اصفهان، با اشاره به تاسیس شرکت آرین تجارت ماندگار در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از سال 94 اظهار کرد: این شرکت با همراهی تعدادی از همکاران فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدا با چهار نفر نیرو و اکنون نیز با 15 نیروی مستقیم و پنج نفر به صورت پاره وقت و غیرمستقیم کار می کند.

وی افزود: تکنولوژی مرکزی که در این شرکت روی آن کار می شود ایر اتمایزر یا اتمیزه کردن ذرات با کمک فشار هوا می باشد، که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و در حال حاضر تعدادی دستگاه در زمینه کنترل عفونت و ضدعفونی در مجموعه طراحی و ساخت آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آرین تجارت ماندگار با بیان نحوه کار دستگاه ساخته شده در این شرکت دانش بنیان گفت: این دستگاه در زمینه کنترل گردوغبار، کنترل بو، روان سازی های صنعتی نیز کاربرد دارد و از جمله تکنولوژی های دیگری که به آنها دست یافته ایم، تولید ذرات نانومتر با کمک نازل های ایراتمایزینگ است که باعث افزایش کیفیت ضدعفونی در محیط می شود و در حال ثبت و بررسی در ستاد نانو می باشد و به زودی نتیجه آن به مجموعه اعلام می شود.

وی اضافه کرد: پیش از بروز بحران کرونا این دستگاه در بازار موجود بود و مراکزی ماننند سیتی سنتر اصفهان و دانشگاه اصفهان از مدت ها پیش مشتری این محصول شرکت آریان تجارت ماندگار بودند و در شرایط شیوع کرونا، سرعت تولید دستگاه را افزایش دادیم.
 

آذربایجانی از وارد نمودن دو محصول جدید دیگر شرکت به بازار نیز خبر داد و افزود: یکی از این محصولات طراحی و ساخت تونل ضدعفونی کننده لباس و بدن می باشد که دانشگاه اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه، شهرداری اصفهان، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، شرکت های داروسازی بزرگ و سیتی سنتر اصفهان جزء مشتری های این محصول هستند.

وی خاطر نشان کرد: تکنولوژی ایراتمایزینگ در انحصار چند کشور بود و ابتدا از ایتالیا وارد کشور شد و در سال 95 این دستگاه در مجموعه شرکت دانش بنیان آریان تجارت بومی سازی گردید که اصطلاحا به آن مه خشک نیز گفته می شود.

آذربایجانی شرکت آریان تجارت را تنها تولید کننده این نازل ها در کشور عنوان کرد و ادامه داد: این شرکت سه مدل دستگاه ضدعفونی دیگر نیز طراحی کرده است که به زودی وارد بازار می شود، که در یک نمونه، دستگاه تولید محلول ضدعفونی در منازل طراحی شده که افراد می توانند محلول ضدعفونی مورد نیاز خود را در منزل تولید و استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آرین تجارت ماندگار با تاکید بر ویژگی های این دستگاه تصریح کرد: این محصول کاملا استاندارد است و تعدادی تست نیز انجام داده ایم و حتی برای میوه و سبزی نیز این محصول ضدعفونی کاربرد دارد و طبیعی بوده و هیچ ماده شیمیایی مضری داخل این محصل وجود ندارد و تا یک ماه و نیم آینده وارد بازار می شود.

آذربایجانی با بیان این که موضوع ضدعفونی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده با توجه به شرایط پیش آمده، در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار شده است، لزوم توجه بیشتر به این مسئله را در کشور در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان مهم دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان ظرفیت ساخت و تجهیزات مورد نیاز این موضوع را در اختیار دارند.
وی افزود: با توجه به حمایت های خوبی که از شرکت های دانش بنیان می شود، می توان گفت تولید در کشور در این حوزه رونق گرفته است به شرط آن که از واردات دستگاه هایی که نمونه داخلی آن ساخته شده جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آرین تجارت ماندگار، درباره میزان تولید این دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست و محیط نیز گفت: ما پس از پیدایش بیماری کرونا موفق به تولید ۵۰۰ دستگاه ضدعفونی دست و در حدود ۱۰۰ دستگاه ضدعفونی محیط شده‌ایم تا بتوانیم بخشی از نیاز کشور به این دستگاه‌ها را تأمین کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا