ستاری: درآمدزایی شرکت ها بر مبنای نوآوری و برندسازی تحقق می یابد

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری در بازدید از یک شرکت دانش بنیان در حوزه خدمات اینترنتی (فروشگاه آنلاین)، این شرکت را زمینه ای مناسب برای برندسازی و نوآوری دانست و بر ضرورت توجه به ایده های نو و خلاقیت در بستر چنین شرکت هایی تاکید کرد.

وی گفت: این شرکت اکنون که به یک برند تبدیل شده است، می تواند زمینه مناسبی برای نوآوری و برندسازی در حوزه های مختلف همچون صنایع دستی باشد و بر مبنای همین برندسازی، اشتغال ایجاد کند و بیش از گذشته به کالاهای ساخت داخل و ایرانی توجه نشان دهد.

ستاری با یادآوری لزوم خلاقیت و نوآوری برای درآمدزایی افزود: باید فکر کنیم کالایی که در داخل کشور ساخته می شود با چه سازوکاری به مشتریان خود معرفی و عرضه کنیم تا مورد قبول آنان واقع شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به توانمندی استارت آپ ها در برندسازی، بر ضرورت ایجاد این استارت آپ ها در حوزه هایی مانند صنایع دستی در چنین شرکت هایی تاکید و اظهار کرد: این شرکت ها می توانند از طریق شرکت های بزرگ در زمینه صنایع دستی، به تجاری سازی محصولات این حوزه ها کمک کنند تا صنعتی مانند سفال در لاله جین همدان به یک برند جهانی تبدیل شود و فروش داشته باشد. 

رییس بنیاد ملی نخبگان، نوآوری و ایده پردازی را یکی از لازمه های پیشرفت و رقابت پذیری چنین شرکت هایی برشمرد و افزود: شرکت ها برای پیروزی در بازار رقابت، باید به روز باشند و همواره به ارایه طرح جدید و خلاقیت و نوآوری بپردازند تا با مشتاق کردن مخاطبان نسبت به کار خود، کسب درآمد و اشتغال زایی کنند.

ستاری ادامه داد: شرکت های دانش بنیان که مبتنی بر فناوری و نوآوری هستند، می توانند در حوزه هایی مانند صنایع دستی، گردشگری یا سلامت وارد شوند که نیاز به سرمایه گذاری چندان هنگفتی ندارد. اما نوآوری و ایده های جدید شاخصه اصلی موفقیت در این حوزه ها است که با بهره گیری از پلتفرم شرکت های دانش بنیان اتفاق می افتد. 

وی با اعلام آمادگی برای ارایه حمایت های تسهیلاتی به شرکت های دانش بنیان افزود: آمادگی کامل داریم که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی از ایده های جدید حمایت کنیم؛ بر این اساس صندوق توسعه ملی امسال چهار درصد تخفیف به شرکت های دانش بنیان اعطا کرده است و سود 14 درصد صندوق نوآوری و شکوفایی که در عمل 9 درصد است، می تواند در توسعه و تجاری سازی شرکت های دانش بنیان کمک کننده باشد.

** حرکت تدریجی به سمت صادرات محصولات دانش بنیان

ستاری همچنین بحث صادرات را یکی از زمینه های درخور توجهی دانست که شرکت های دانش بنیان باید به آن ورود پیدا کنند و افزود: شرکت های داخلی در کنار توانمندی در جذب بازار داخلی، با توجه به اینکه کشورهای همسایه دارای بازار بسیار خوبی برای صادرات هستند، باید به تدریج به طرف صادرات بروند. 

وی گفت: شرکت های توانمند داخلی، با به دست گرفتن بازارهای صادراتی کشورهای اطراف می توانند گام های اثرگذاری در درآمدزایی و توسعه اقتصاد دانش بنیان بردارند. 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا