طراحی جایگاه‌هایی برای کاهش گسترش کروناویروس

با ادامه گسترش کووید- ۱۹ ، ذخایر تجهیزات حفاظتی شخصی مانند ماسک و سپرهای محافظ صورت در بسیاری بیمارستان‌ها کاهش می یابند.

پژوهشگران دانشکده مهندسی و علوم کاربردی "دانشگاه بینگهمتون" (Binghamton University) آمریکا سعی دارند با طراحی جایگاه‌های ضدعفونی که به نور ماوراءبنفش مجهز هستند، کروناویروس را از روی تجهیزات حفاظتی آلوده پاک کنند.

این جایگاه‌ها در حال حاضر در بیمارستان‌های شهر بینگهمتون ایالت نیویورک قرار داده شده‌اند و درخواست‌هایی مبنی بر دریافت آنها از سوی مقامات ایالت پنسیلوانیا و انگلستان نیز دریافت شده است.

برای استفاده از این جایگاه‌ها، تنها اتصال لامپ‌های ماوراءبنفش به برق و روشن کردن آنها کافی نیست. این جایگاه‌ها، به لامپ‌های بزرگ ماوراءبنفش و فویل‌هایی مجهز هستند تا میزان انرژی موجود برای از بین بردن کووید- ۱۹ روی همه سطوح را افزایش دهند. تجهیزات مورد نیاز این جایگاه‌ها را می‌توان از فروشگاه‌های سخت‌افزار خریداری و طی سه ساعت مونتاژ کرد.

پروفسور "کیمینگ یه" (Kaiming Ye)، سرپرست این پروژه گفت: ما در این پروژه، داده‌های مربوط به کروناویروس و ویروس سارس را مورد بررسی قرار دادیم و یک مدل محاسباتی ساختیم. با بررسی داده‌های پیشین مطمئن شدیم که کار ما درست و موثر است. ما آزمایشاتی را نیز برای سنجش اعتبار کار خود انجام دادیم.

آزمایش مستقیم کروناویروس روی این فناوری جدید، غیرممکن است اما پژوهشگران دانشگاه بینگهمتون با دریافت ۷۵۰۰ دلار بودجه تصمیم گرفته‌اند که یک نمونه ریزارگانیسم مشابه کروناویروس را آزمایش کنند.

این گروه پژوهشی برای رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، همکاری خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. یه افزود: ما نمی‌توانیم ملاقات شخصی داشته باشیم اما این ملاقات‌ها را در فضای مجازی انجام می‌دهیم تا به طراحی، صحبت و محاسبه بپردازیم و داده‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا