بازدید وزیر علوم از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز (سه‌شنبه) به منظور در جریان قرار گرفتن آخرین اقدامات محققان در زمینه تشخیص بیماری کرونا، از آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد.

وزیر علوم در بازدید از بخش‌های مختلف آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از نزدیک در جریان تلاش ها و اقدامات صورت گرفته از سوی محققان این مرکز در دوران مقابله با شیوع کرونا قرار گرفت و پس از گفت وگوی نزدیک و رو در رو با پژوهشگران و کارشناسان آزمایشگاه و شنیدن گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته از مجموعه اقدامات محققان فعال در این آزمایشگاه قدردانی کرد.

در این بازدید دکتر مصطفی مطلبی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به ارائه گزارش اجمالی از اقدامات پژوهشگاه پرداخت و گفت: شیوع ناگهانی ویروس کرونا جوامع بسیاری از جمله ایران را غافلگیر کرد و آنها را به سمت اقدامات عاجلی همچون تغییر کاربری بعضی از بخش‌ها سوق داد.
وی افزود: آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز پس از دستور مقام محترم وزارت علوم مأموریت تشخیصی خود را آغاز کرد و در مجموع تاکنون حدود ۳۰۰۰ تشخیص انجام داده است.

مطلبی اضافه کرد: از دیگر اقدامات پژوهشگاه در این بخش می‌توان به تشکیل ۹کارگروه پژوهشی با همکاری محققان پژوهشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور اشاره کرد.

به گفته رییس پژوهشگاه ژنتیک، از زمان شروع اقدامات لازم در این بخش تا امروز حدود ۱۷۰ طرح از سراسر کشور دریافت شده که از این میان ۲۰ طرح تصویب شده است.

وی از دیگر اقدامات این پژوهشگاه را تشکیل کانون تفکر مقابله با کرونا برای رصد و گزارش آخرین یافته ها عنوان کرد.