سری بازی‌های Far Cry و Assassin’s Creed به سرویس GeForce Now اضافه شدند

سرویس ابری شرکت انویدیا (Nvidia) که در ابتدا با نام Nvidia GRID شناخته می‌شد در سال ۲۰۱۳ معرفی و برای مناطق بسیار محدودی به صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفت. در تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۴ (۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵) شرکت انویدیا به صورت کامل از سرویس اشتراک محور خود به اسم GeForce Now  رونمایی کرد.

حالت آزمایشی این سرویس کار خود را از دی-بهمن ۱۳۹۵ (ژانویه ۲۰۱۷) در آمریکای شمالی و اروپا آغاز کرد و به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفت. در نهایت این سرویس در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸  (۴ فوریه ۲۰۲۰) به صورت کامل برروی سیستم عامل‌های Windows، macOS، Android و shieldTV در دسترس عموم قرار گرفت.

این سرویس در حال حاضر دارای دو نوع اشتراک رایگان و پولی است. در هردو نوع اشتراک، شما به تمام بازی‌های موجود در کتابخانه‌ی GeForce Now دسترسی خواهید داشت و لازم نیست بابت آن‌ها هزینه‌ای پرداخت کنید. اما در نسخه‌ی رایگان شما قبل از ورود به هربازی باید در صف بلند بالای بازی‌بازان دیگر که می‌خواهند همانند شما به بازی وارد شوند چیزی در حدود بیست دقیقه الی نیم ساعت منتظر بمانید تا در نهایت بتوانید وارد شوید. همچنین شما پس از یک ساعت تجربه‌ی بازی باید از آن خارج شده و دوباره در صف انتظار قرار بگیرید.

اما این سرویس خوش‌بختانه دارای یک نوع اشتراک پولی نیز است که هزینه‌ی ماهیانه‌ی آن ۵ دلار است. با خرید این اشتراک تقریباً تمامی محدودیت‌ها برداشته می‌شود. دارندگان این اشتراک در اولویت صف انتظار قرار می‌گیرند و معمولاً بدون لحظه‌ای انتظار می‌توانند وارد بازی بشوند. همچنین پس از ورود به بازی دیگر لازم نیست پس از یک ساعت خارج، و دوباره به آن وارد شوند.

در زمینه‌ی گرافیکی نیز دارندگان این اشتراک می‌توانند از قابلیت رهگیری پرتوی کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا (RTX Ray Tracing) در بازی‌های خود بهره‌مند شوند.

حال به عناوین موجود در کتابخانه‌ی این سروس می‌پردازیم. شرکت یوبیسافت (Ubisoft) به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد عناوین خود را به سرویس GeForce Now اضافه کند و اولین عناوینی که به این سرویس از سوی شرکت یوبیسافت اضافه می‌شوند سری Assassin’s Creed و Far Cry خواهند بود.

همچنین انویدیا اعلام کرده است از عناوین شرکت‌های یوبیسافت، اپیک گیمز (Epic Games)، بانجی (Bungie) و باندای نامکو (Bandai Namuko) پشتیبانی خواهد کرد اما ممکن است تا عرضه‌ی تجاری این سرویس، تعدادی از آن‌ها حذف شوند.

البته این سرویس از زمان عرضه تاکنون با ناشران بسیاری به مشکل برخورده است. شرکت اکتیویژن (Activision) تنها یک هفته پس از انتشار این سرویس تمام بازی‌های خود را از آن حذف کرد.

همچنین شرکت ۲K Games نیز مدتی پس از عرضه‌ این سرویس تمامی عناوین خود را از این سرویس حذف کرد؛ و پس از آن نیز شرکت بتزدا (Bethesda) اقدام به حذف تعدادی از عناوین خود از روی این سرویس کرد. همچنین این شرکت در اقدامی عجیب بازی The Long Dark را بدن اجازه‌ی توسطه دهندگان برروی این سرویس اضافه کرد که پس از مدتی از روی آن حذف شد.

با نزدیک شدن به ماه ژوئن (خرداد-تیر) که زمان عرضه‌ تجاری این سرویس است پیش‌بینی می‌شود عناوین بیشتری از روی این سرویس حذف خواهند شد. اما شرکت انویدیا همچنان در تلاش است تا دیگر عناوین شرکت یوبیسافت از جمله عناوین Tom Clancy’s Rainbow Six Siege ،For Honor و Watch Dogs را به سرویس خود اضافه کند.

منبع:گیمفا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا