ماهواره‌های استارلینک فردا پرتاپ خواهند شد

سری بعدی ماهواره‌های اینترنتی "استارلینک" شرکت "اسپیس ایکس" یک روز زودتر از پیش‌بینی‌ها پرتاب خواهند شد.

شرکت "اسپیس ایکس" اعلام کرد قصد دارد ۶۰ ماهواره "استارلینک" را فردا چهارشنبه ۲۲ آوریل پرتاب کند. این در حالی است که در ابتدا قرار بود این ماموریت روز پنجشنبه ۲۳ آوریل صورت گیرد.

شرکت "اسپیس ایکس" در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با توجه به شرایط مساعد جوی، ماهواره‌های استارلینک فردا سوار بر موشک "فالکون۹" اسپیس ایکس، در ساعت ۳:۳۷ p.m به وقت زمانی شرقی"(۰۰:۰۷ بامداد پنجشنبه به وقت تهران) به فضا پرتاب خواهند شد. 

در این پیام توئیتر آمده است: اسپیس ایکس قصد دارد اولین مرحله موشک فالکون ۹ را که حامل ماهواره‌های استارلینک است، به زمین فرود آورد. این پیشران تجربه‌هایی در صعود و فرود موفقیت آمیز دارد و تا به امروز سه ماموریت فضایی را انجام داده است.

ماهواره‌های "استارلینک" بخشی از برنامه "اسپیس‌ایکس" برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی با درخواست "ایلان ماسک"، مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه "استارلینک" را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان‌ قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

اگز ماموریت فردا با موفقیت انجام شود، هفتمین سری از پرتاب ۶۰ ماهواره‌ استارلینک انجام خواهد شد.

شرکت اسپیس ایکس قصد دارد در آینده‌ای نزدیک ماموریت‌های بیشتری را هم به انجام برساند.

به گفته "ایلان ماسک" بنیانگذار شرکت "اسپیس ایکس"، این شرکت قصد دارد حداقل ۴۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند پوشش اینترنت جهانی را ایجاد کند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل ۸۰۰ ماهواره به فضا بفرستد. به گفته "اسپیس‌ایکس"، صورت فلکی متشکل از ماهواره‌های "استارلینک" می‌تواند در آینده به طور چشمگیری رشد کند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا