بازار بورس امروز رشد چشمگیری داشت

براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۳۸۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۷ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۱۵۶ واحد افزایش به ۲۴۲ هزار و ۲۶۳  واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۷۶۳  واحد رشد به ۱۶۱ هزار و ۸۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۰ هزار و ۷۴۱ واحد افزایش به رقم ۸۹۷ هزار و ۷۲۵ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۳ هزار و ۲۱۳ واحد و شاخص بازار دوم ۴۱ هزار و ۱۴۸ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۳۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۵۷۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۲۳ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۰۲ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۶۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۵۲ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با ۵۷۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد بورس کالای ایران (کالا) با ۱۳۶ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۱۲۱ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۲۱ واحد و سیمان تهران (ستران) با ۶۴ واحد و از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، گلوکوزان، بانک تجارت، سرمایه گذاری خوارزمی، پالایش نفت اصفهان، سالمین و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۷۳ میلیون و ۸۵۵ هزار برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۵۹۴  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۱۵۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال هشت هزار و ۷۴۱  واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۸۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶۱ هزار و ۹۴۶  میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، جنرال مکانیک (جنرال)، اعتباری ملل (وملل)، سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا