نسل جدید تویوتا هریر از راه رسید

هرچند ناگفته نماند که بازار اصلی فروش این خودرو در کشور ژاپن خواهد بود و قرار است که در ماه ژوئن 2020 وارد نمایندگی های محلی این شرکت در کشور ژاپن شود.

اصلی ترین دلیلی که باعث شده خودروی نسل جدید "تویوتا هریر" در فرم بدنه خود شباهتی با خودروی تویوتا راوفور داشته باشد، پلتفرم آن برای توسعه نسل جدید خواهد بود که شرکت خودروسازی تویوتا از پلتفرم جهانی TNGA (GA-K) استفاده کرده است، درست همان پلتفرمی که دو خودروی تویوتا راوفور و یا خودروی لکسوس RX از آن استفاده کرده اند.
معماری جدید تویوتا هریر یک بدنه مستحکم و همچنین مرکز ثقل کمتری خواهد داشت که به راحتی سواری و عملکرد بهتر وسیله نقلیه با استفاده از سیستم تعلیق بروزرسانی شده مک فرسون کمک می کند. به لطف استفاده از پلتفرم TNGA، تویوتا هریر جدید این امکان را خواهد داشت تا از آخرین فناوری و سیستم های محرک عرضه شده بر روی این پلتفرم استفاده کند و در این خصوص علاوه بر یک سیستم محرک هیبریدی، از آخرین موتور داینامیک فورس 2 لیتری چهار سیلندر با جعبه دنده اتوماتیک دایرکت شیفت CVT استفاده شده است که می تواند خروجی قدرت 169 اسب بخاری یا گشتاور 207 نیوتن متری تولید کرده و بسته به انتخاب مشتری، به تمامی چرخ های اتومبیل و یا تنها چرخ های جلو ارسال کند.

انتخاب دیگر مشتریان در بخش فنی، همانطور که گفتیم یک سیستم محرک هیبریدی خواهد بود که امکان انتخاب آن در دو نسخه محور جلو محرک و یا چهارچرخ محرک وجود دارد.

انتخاب اول مشتریان در این بخش، یک موتور بنزینی چهار سیلندر 2.5 لیتری با حداکثر قدرت 176 اسب بخاری خواهد بود که در محور جلو توسط یک موتور الکتریکی 118 اسب بخاری حمایت می شود و می تواند خروجی قدرت 215 اسب بخاری به همراه داشته باشد، اما در نسخه چهارچرخ محرک، یک موتور الکتریکی 53 اسب بخاری هم بر روی محور عقب خودرو نصب می شود، ولی به دلیل اینکه باتری های اتومبیل نمی توانند انرژی مورد نیاز استفاده حداکثری از موتورهای الکتریکی را تامین کنند، در نتیجه خروجی قدرت اتومبیل در مجموع به 219 اسب بخار خواهد رسید که اختلاف چندانی با نسخه اول ندارد، اما در عوض شما یک خودروی شاسی بلند چهارچرخ محرک خواهید داشت.
با تایید شرکت خودروسازی تویوتا، نسل چهارم تویوتا هریر با طول کلی 4740 میلی متر، عرض 1855 میلی متر، ارتفاع 1660 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2690 میلی متری ساخته شده است که نسبت به نسل قبل این اتومبیل، حدود 20 میلی متر به طول خودرو، 20 میلی متر به عرض خودرو و همچنین 30 میلی متر به فاصله بین دو محور اتومبیل اضافه شده است، اما در مقابل برای پویایی و بهبود آیرودینامیک خودرو، ارتفاع آن نسبت به گذشته 30 میلی متر کاهش پیدا کرده است.

منبع:خودرو بانک

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا