وسیله‌ای قدرتمندبا پوست خرچنگ‌ ساخته شد

دانشمندان دانشگاه "پردو" با استفاده از مواد حاصل از پوسته‌های خرچنگ مانند "کیتوسان"(Chitosan) روش جدیدی را برای قدرت دهی به حسگرهای پزشکی صفحه نمایش تلفن و سایر دستگاه‌ها ایجاد کرده‌اند.

کیتوسان یک بیوپلیمر طبیعی فراوان حاصل از پوسته‌های سخت پوستان است. دانشمندان با استفاده از کیتوسان نانو ژنراتورهای برق مالشی را ایجاد کردند. نانو ژنراتورهای برق مالشی به حفظ انرژی مکانیکی و تبدیل آن به برق کمک می‌کنند.

"ونژو وو"(Wenzhuo Wu) استادیار مهندسی صنایع در دانشکده مهندسی پردو و رهبر این مطالعه گفت: ما طی این مطالعه کار نوآورانه‌ای انجام دادیم و از مواد پوسته معمولی به طور خاص برای توسعه دستگاه‌های خودکششی(self-powered) استفاده کردیم. چنین استفاده مفید و کاربری از  نانو ژنراتورهای برق مالشی مشتق شده از مواد بیولوژیکی طبیعی ممکن است راه را به سمت تولید نانو ژنراتورهای برق مالشی مقرون به صرفه، بادوام و سازگار با محیط زیست و انعطاف پذیر که در حوزه زیست پزشکی و زیست محیطی کاربرد دارد، باز کند.

از این فناوری می‌توان در حسگرهای پزشکی برای نظارت بر فعالیت قلب یا مغز و یا کمک به فناوری‌های صفحه لمسی در دستگاه‌های پزشکی یا تلفن‌های همراه استفاده کرد.

فناوری نانو ژنراتورهای برق مالشی همچنین برای استفاده در فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز کاربرد خواهد داشت، زیرا این اختراع پژوهشگران می‌تواند حرکت بدن را تشخیص داده و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.