ترویج گردشگری آنلاین در جهان

مردم در تلاش برای اتخاذ فناوری های پیشرفته برای همگام شدن با توسعه اجتماعی هستند. اینترنت در  جهان امروز، به یکی از فناوری های پیشرفته مورد استفاده برای انتقال اطلاعات تبدیل شده و در همه جا انتشار پیدا کرده است؛ به گونه ای که درچند سال گذشته در بسیاری از زمینه ها اثر گذار بوده است.

باتوجه به نفوذ سریع اینترنت و به ویژه شبکه جهانی وب، شرکت ها در سراسر جهان بیش از گذشته در برنامه ریزی هایشان از این تکنولوژی برای رسیدن به اهداف کسب و کارشان استفاده می کنند.

صنعت  گردشگری هم از این قاعده مستثنی نیست، در این صنعت ارتباط  بین مسافران و ارائه  دهندگان خدمات سفر یک جزء بسیار مهم است تا آنجاکه پتانسیل های زیادی برای استفاده از اینترنت در این صنعت وجود دارد.

در حال حاضر، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات سفرمحصولات و خدمات خود را با استفاده از وب سایت ترویج داده اند و جستجوی اطلاعات آنلاین در حال حاضر توسط بسیاری از مردم به عنوان یک راه برای صرفه جویی در وقت و هزینه، به خصوص در فعالیت های سفرشده است و استفاده از اینترنت به طور گسترده در مراحل چرخه فعالیت های گردشگری به موضوع مهمی تبدیل شده است.

همچنین می توان به نقش اینترنت در زمینه ارتباطات گردشگری، اطلاع رسانی به گردشگران و آگاهی یافتن از وضعیت مقاصد گردشگری و از دیگر سو وضعیت بازار گردشگری اشاره کرد.

با این تعاریف در جهان امروز زندگی بشر وارد عصر ارتباطات و اطلاعات شده و تسط بر اطلاعات به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است.

ناملموس بودن خدمات گردشگری و پیچیده و متنوع بودن صنعت از نظر ارائه دهندگان خدمات و هم از نظر گردشگران باعث وابستگی شدید این صنعت به اطلاعات شده است. از آن جایی که ارتباط بین گردشگران و ارائه دهندگان خدمات سفر یک جزء بسیار حیاتی در این صنعت است، استفاده از فناوری ها می تواند به تسهیل تبادل اطلاعات در این صنعت کمک کند.

از این رو، می توان گفت با ورود فناوری اطلاعات به صنعت گردشگری جهت تسهیل تبادل اطلاعات، مدیریت اطلاعات اهمیت زیادی پیدا می کند. بنابراین از چارچوب مدیریت اطلاعات پیکره دانش به عنوان نمونه ای از یک فرآیند کسب و کار که در خدمت دو بخش ارائه دهنده خدمات گردشگری و گردشکران است، برای مدیریت اطلاعات استفاده می کنیم.

تا پیش از لطمه دیدن این صنعت در اثر شیوع و گسترش ویروس کرونا، گردشگران از اینترنت در آغاز چرخه سفر و فرآیند کسب و کار گردشگری استفاده می کردند. اما در حال حاضر که در خانه ماندن بر همه واجب شده است، گردشگری به عنوان مقوله ای غیرضروری به کلی از زندگی روزانه همه انسان ها حذف شده ست و این یعنی متضرر شدن صنعت گردشگری.

اما در این میان برخی از آژانس های گردشگری مطرح جهان بیکار ننشسته اند و گردشگری آنلاین و تور مجازی را برای مشتریانشان راه انداخته اند.

در این طرح، گردشگران می توانند از دیدنی ترین و بهترین مکان های گردشگری سراسر دنیا با قابلیت بازدید آنلاین و یا سه بعدی و با استفاده از یک دستگاه واقعیت افزوده و یا همان VR بازدید کنند.

البته گردشگران مجازی بدون این وسیله هم می توانند به تور مجازی بروند، چراکه آژانس های مسافرتی و سایر ارائه دهندگان خدمات گردشگری با بهبود زیر ساخت ها و سیستم های اینترنتی می این امکان را برای گردشگران به وجود آورده اند.

این امر نشاندهنده آن است که هر شرایط اجتناب ناپذیری که به وجود بیاید بازیگران صنعت گردشگری در فرآیند کسب و کار می توانند از اینترنت به نحو بهتری استفاده کرده و از این طریق نیز مزایایی برای خودشان به وجود بیاورند و در برقراری ارتباط با هم و با مشتریانشان به صورت بهتری عمل کنند.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا