ویروس کرونا یک فاجعه انسانی در آفریقا

بر اساس اعلام این سازمان، کووید-۱۹ می‌تواند باعث مرگ حداقل ۳۰۰ هزار نفر در این قاره شود، البته در بدترین وضعیت شمار قربانیان از مرز ۳ میلیون نفر عبور می‌کند.

تا به امروز کشورهای قاره آفریقا چندان درگیر کرونا نشده‌اند، در حالی که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کشورهای غربی و ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. هم اکنون چندین هزار نفر در این قاره به این ویروس مبتلا شده‌اند. با وجود این موضوع، مقامات بهداشت جهانی از تغییر این روند اظهار نگرانی کرده‌اند:

«این احتمال وجود دارد که ۳۰۰ هزار تا ۳.۳ میلیون مردم آفریقایی به علت ابتلا به کرونا، جان خود را از دست بدهند. میزان مرگ و میر در آفریقا به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع آن بستگی دارد.»

بر اساس اعلام کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا، بخش‌های بزرگی از این قاره که جمعیت زیادی نیز دارند، به امکانات پایه مانند شستن دست‌ها با آب و صابون دسترسی ندارند. علاوه بر این موضوع، چنین کشورهایی منابع پزشکی بسیار کمی دارند و همچنین تخت‌های کمی در بیمارستان‌های آن‌ها قرار گرفته‌. این کمیسیون به این موضوع اشاره کرده که ۷۱ درصد نیروی کار در این قاره به صورت غیر رسمی مشغول به فعالیت هستند. این افراد نمی‌توانند دورکاری کنند، بنابراین با شیوع ویروس کرونا افراد زیادی جان خود را از دست خواهند داد.

کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا این آمار را با استفاده از مدل‌سازی کامپیوتری محققان امپریال کالج لندن اعلام کرده. این مدل‌سازی کامپیوتری شیوع ویروس کرونا در سایر کشورها را نیز پیش بینی کرده بود. در بدترین سناریو و بدون دخالت دولت‌ها، بیش از ۲۲ میلیون نفر در آفریقا بستری می‌شوند و ۳.۳ میلیون نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

در بهترین شرایط که شامل اقدامات پیشگیرانه مانند حفظ فاصله اجتماعی می‌شود، جان ۳ میلیون نفر نجات پیدا می‌کند، اما بیش از ۳۰۰ هزار نفر قربانی می‌شوند. حفظ فاصله اجتماعی و قرنطینه کردن مردم، مشکلات دیگری برای دولت‌ها ایجاد می‌کند. بیکاری به معنای فقر شدید ۲۹ میلیون نفر خواهد بود، افرادی که درآمدی کمتر از ۱.۹ دلار در روز دارند.

با وجود این موارد، بخش بزرگی از فروپاشی اقتصاد برای جلوگیری از مرگ افراد و حمایت‌های پزشکی صورت می‌گیرد. سازمان ملل متحد اعلام کرده که توسط مقابله با تحریم صادرات، توقف موقت جمع آوری بدهی‌ها و دسترسی به بودجه اضطراری و مالکیت معنوی در منابع ضروری برای نجات انسان‌ها، می‌توان مشکلات را برای این قاره کاهش داد.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا