قیمت طلا در معاملات روز جمعه کاهش یافت

 هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۸ درصد کاهش، به ۱۷۰۴ دلار و ۵۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۹ درصد رشد داشته است.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۷۱۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت خدمات مالی اکسی کورپ، اگرچه عدم تطبیق موقتی میان بازارهای مالی و اقتصاد واقعی وجود دارد اما بازگشایی اقتصاد آمریکا نشان می دهد که ممکن است روند احیا سریع تر از آنچه انتظار می رفت، روی دهد و این موضوع قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز پنج شنبه دستورالعملی را پیشنهاد کرد که تحت آن فرمانداران ایالت های آمریکا می توانند برای احیای اقتصاد کشور از تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

بازارهای سهام آسیا روز جمعه با دنبال کردن رشد شب گذشته وال استریت که تحت تاثیر برنامه های بازگشایی اقتصاد آمریکا بود، بهبود پیدا کردند.

کاهش قیمت طلا با وجود افت ارزش دلار روی داد که یک ارز مطمئن به شمار می رود و به دنبال انتشار گزارش های رسانه ای درباره ساخت داروی بیماری کووید ۱۹ کاهش پیدا کرد.

سرمایه گذاران همچنین آمارهای جدیدی از چین دریافت کردند که نشان داد اقتصاد این کشور برای نخستین بار از سال ۱۹۹۲ در سه ماهه اول امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا رشد منفی پیدا کرده است، البته تولید صنعتی چین در مارس کمتر از میزانی که پیش بینی شده بود، کاهش پیدا کرد و ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان داد.

با این حال کاهش قیمت طلا به دلیل به اجرای تدابیر محرک مالی و اقتصادی از سوی بسیاری از کشورها و بانک های مرکزی جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا محدود شده است. کاهش نرخهای بهره هم هزینه نگهداری طلا را کمتر کرده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند می افزاید.

بر اساس گزارش رویترز، همه گیری کرونا تاکنون بیش از دو میلیون نفر را در جهان آلوده کرده و جان ۱۳۸ هزار و ۴۸۲ نفر را گرفته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۹ درصد افزایش، به ۲۱۹۳ دلار و ۶۹ سنت صعود کرد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد کاهش، ۷۷۳ دلار و ۶۳ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۹ درصد سقوط کرد و به ۱۵ دلار و ۳۲ سنت رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا