عینک حرارتی Rokid-T1 ساخته شد

این دستاورد جدید که اخیرا در کشور چین مورد تست و استفاده قرار گرفته، قادر است در اماکن عمومی‌ و دیگر محل‌های شلوغ که امکان تست‌گیری از افراد به صورت انفرادی وجود ندارد، افرادی را که نشانه‌های اولیه ابتلا به این ویروس را دارند، شناسایی کند.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر، هیچ راهکار مشخص و البته دقیقی برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا و همچنین درمان مبتلایان به این ویروس و جلوگیری از انتقال آن به دیگران وجود ندارد. از این رو، از کرونا به عنوان ویروسی خطرناک یاد می‌شود و تدابیر سفت و سختی همانند فاصله‌گذاری اجتماعی و یا قرنطینه اتخاذ می‌شود.

اگرچه روزی شاهد از بین رفتن این ویروس خواهیم بود، اما جهان حداقل تا چند ماه آینده درگیر آن خواهد بود. با این حال، یکی از راهکارهایی که می‌تواند در جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس موثر واقع شود، استفاده از ابزارهایی برای شناسایی و یا ردیابی افراد مبتلا به این ویروس از طریق گوشی‌های هوشمند است.

یکی از روش‌هایی که از همان روزهای نخست شیوع کرونا مورد استفاده قرار گرفت، چک کردن دمای بدن افراد است چراکه افزایش دمای بدن می‌تواند یکی از اولین نشانه‌های ابتلای به کرونا باشد. همین مساله، استارتاپ Rokid را بر این داشته تا با تولید عینک حرارتی گام مهمی‌ در مسیر شناسایی کرونا بردارد. به گفته Rokid، اطلاعات ثبت‌شده توسط این دستگاه، در داخل عینک ذخیره می‌شوند.

این عینک که تحت عنوان Rokid-T1 شناخته می‌شود، از یک دوربین 12 مگاپیکسلی و همچنین حسگر مادون قرمز برای تشخیص دمای بدن افراد تا 200 نفر و تا فاصله 3 متری بهره می‌برد. با این عینک می‌توان ظرف 2 دقیقه، ده‌ها نفر را در اماکن شلوغی همانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و غیره مورد تست و ارزیابی قرار داد.

عینگ Rokid-T1 همچنین از قابلیت‌های مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده نیز بهره می‌برد و به کاربر اجازه می‌دهد از طریق فرامین صوتی، عکس بگیرد و یا حتی ویدیوهایی را ضبط کند. به گفته مهندسان Rokid، این اطلاعات به هیچ وجه در فضای ابری بارگذاری نمی‌شوند چرا که حریم شخصی کاربران برای آن‌ها در اولویت قرار دارد.

به گفته Rokid، اطلاعات ثبت‌شده توسط این دستگاه، در داخل عینک ذخیره می‌شوند. این شرکت به کاربران عینک حرارتی جدید خود این اطمینان را داد که اطلاعات شخصی افراد هرگز به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

عینک حرارتی Rokid-T1 برای اولین بار در چین و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفت و قرار است بزودی در اختیار برخی بیمارستان‌ها و نهادها در آمریکا قرار گیرد.

منبع:آی تی رسان

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا