زمین برای حیوانات به جای بهتری تبدیل شد

بخصوص در بهار و تابستان وضعیت پارک‌های ملی اینگونه می‌شود، تعداد زیادی از درختان آسیب می‌بینند، کوهنوردان بسیاری به این پارک‌های ملی رفت و آمد می‌کنند و ردپای آن‌ها به راحتی قابل مشاهده است.

در واقع در این فصل شما هر چیزی را می‌توانید در این پارک‌های ملی توقع داشته باشید، جز سکوت که باید مولفه اصلی آرامش حیات وحش در این پارک‌ها باشد. اما در این مدت و با توجه به وقوع پاندمی ویروس کرونا، درب‌های بسیاری از پارک‌های ملی به روی بازدید کنندگان بسته شد، تا انسان‌ها برای بازدید از این مناظر زیبا حالا حالاها منتظر بمانند. ولی مهمترین حسن این اتفاق این است که مناظر پارک‌های ملی به طبیعی‌ترین حالت خود بازگشته‌اند.

مسئولین پارک ملی یوسیمیتی نیز به تازگی تصاویری از حیات وحش و مناظر این پارک منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد حیات وحش پارک ملی یوسیمیتی به طور کامل به مناطق مختلف آن بازگشته‌اند. درواقع پارک خالی از بازدیدکننده و پر از سکنه اصلی شده است. گوزن‌های جوان بدون ترس از ترافیک در جاده‌ها پرسه می‌زنند، گرگ‌ها در کنار قفس‌های متروک قدم می‌زنند و صدای آبشار در حال ریزش به گوش می‌رسد.  

البته این پارک برای همیشه بسته نخواهد ماند و بار دیگر باید به روی گردشگران گشوده می‌شود. ولی در هرحال فعلا حیوانات بر سکونت گاه اصلی خود تسلط دارند.

یوسیمیتی به توصیه اداره بهداشت محلی، به همراه بسیاری از پارک‌های دیگر این کشور، از ۲۰ مارس 2020 تا اطلاع ثانوی بسته شده است. قبل از این که محوطه بسته شود، بسیاری از پارک‌ها حتی برای ایجاد فاصله اجتماعی امن در فضای باز، هزینه ورود به پارک را کاهش داده بودند.

با این حال مقامات بهداشتی از آن زمان به بعد هشدار داده‌اند که تجمع جمعیت در پارک‌ها می‌تواند این مساله را تشدید کند و باعث بسته شدن کامل پارک‌ها شدند. گویا حال زمین هم رو به بهبود است!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا