روز جهانی صدا

  • روز جهانی صدا

هر ساله در 28 فروردین مصادف با 16 آپریل در سراسر دنیا روز جهانی صدا برگزار می‌شود، هدف از  مراسم این روز افزایش آگاهی عمومی از  نقش صدا در ارتباطات انسانی، کیفیت صدا و بیماری‌های مرتبط با آن است.متاسفانه در کشورمان به روز جهانی صدا توجه لازم نمی‌شود و هیچ نهاد و سازمانی به موضوع سلامت صدا اهمیت چندانی نمی‌دهد. صدای هر فرد مانند اثر انگشت منحصربفرد است و باید از این تنها ابزار برقراری ارتباط و تعامل و تفکر به شدت نگهداری کرد.

  • پرتاب فضاپیمای آپولو 16 ناسا

پروژه فضایی آپولو یکی از پروژه‌های فضایی ناسا در زمان مسابقه فضایی میان شوروی و آمریکا بود که کوشش می‌کرد تا اولین انسان را بر روی سطح کره ماه فرود بیاورد. پروژه در دوره ریاست جمهوری دوایت آیزنهاور شروع به کار کرد، آپولو پس از ریاست جمهوری بعدی آمریکا جان اف. کندی با جدیت ادامه پیدا کرد. جان اف. کندی پشتیبانی خود از طرح فرود انسان روی کره ماه را طی یک سخنرانی ویژه خطاب به کنگره در ماه مه ۱۹۶۱ بدین گونه اعلام کرد:…من اعتقاد دارم کشورم می‌بایست برای دستیابی به هدف فرود انسان بر روی کره ماه و به سلامت بازگشتن به زمین قبل از خروج از این دهه متعهد شود.در این دوره هیج برنامه فضایی دیگری نمی‌تواند برای بشر تأثیرگذارتر از اکتشاف مسیرهای با برد طولانی در فضا باشد؛ و انجام هیچ‌کدام نمی‌تواند تا این حد سخت و گران باشد.

هدف کندی در طی مدت مأموریت آپولو۱۱ در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۶۹ با فرود فضانوردانی مانند نیل آرمسترانگ، باز آلدرین بر روی کره ماه در حالی که مایکل کالینز بر روی مدار ماه بود، برآورده شد.۵ پروژه متعاقب آپولو همچنین برای فرود فضانوردان روی کره ماه بود که آخرین آن‌ها در دسامبر سال ۱۹۷۲ انجام شد. در این ۶ پرواز فضائی آپولو ۱۲ نفر روی کره ماه قدم زدند. انها اولین انسانهایی بودند که موفق به فرود بر روی یک جرم آسمانی دیگر شدند.

  • تولد پتروس آپیانوس

پتروس آپیانوس متولد  ۱۶ آوریل ۱۴۹۵ بود .ویریاضی دان و ستاره شناس اهل المان بود و در ۲۱ آوریل ۱۵۵۲ درگذشت.

  • تولد چارلی چاپلین

سِر چارلز اسپنسر چاپلین متولد ۱۶ آوریل ۱۸۸۹ بود.وی معروف به چارلی چاپلین و چارلی، یکی از مشهورترین بازیگران و کارگردانان و همچنین آهنگساز برجسته هالیوود و برنده جایزه اسکار است. بیشتر فیلم‌های او کمدی و صامت هستند.  چاپلین در زمینه‌های سینما و تئاتر ۷۷ سال (۱۸۹۹–۱۹۷۶) فعالیت کرد که شروع فعالیت‌های وی از سالن ویکتوریا انگلستان به عنوان پسربچه‌ای آغاز شد و تا ۸۷ سالگی ادامه یافت. وی در سال ۱۹۱۹ همراه با تعدادی از دوستان سینمایی خود اتحادیه سینماگران را تأسیس کرد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا