آیا شهریه مدارس افزایش می‌یابد؟

مجتبی زینی‌وند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره ثبت نام دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: مدارس می توانند با به صورت مجازی پیش ثبت نام سال آینده مدارس را آغاز کنند.

وی افزود: پیش ثبت نام ها به طور معمول حتی پیش از زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس به صورت مجازی در سایت های مدارس انجام می شد و این موضوع  یک روال عادی است که از مدت ها پیش انجام می شد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره افزایش شهریه مدارس برای سال آینده خاطرنشان کرد: افزایش شهریه سال آینده هنوز مشخص نیست، درحال حاضر در مرحله ورود اطلاعات دانش آموزان و ظرفیت مدارس هستیم.

زینی وند خاطرنشان کرد: تعیین میزان شهریه در قالب یک الگو انجام می شود، موسسین مدارس تا ۳۰ فروردین ۹۹ مهلت دارند که در سامانه الگوی شهریه اطلاعات خود را وارد کنند.

وی ادامه داد: شورای نظارت استان های سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تا پایان اردیبهشت ماه می توانند اطلاعات مربوط به هر مدرسه را تایید کنند، سپس براساس بررسی های این شورا میزان شهریه هر دانش آموز براساس برنامه های اعلام شده مدارس مشخص می شود.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: وضعیت شهریه سال آینده مدارس متفاوت خواهد بود، میزان شهریه مدارس براساس عوامل مختلفی تعیین می شود که  با هم متفاوت است. به طور مثال ۱۵ درصد میزان تعیین شهریه به کیفیت بخشی در آموزش بستگی دارد و کیفیت بخشی خود چندین عامل دارد که یکی از آنها آموزش آنلاین است.

زینی وند افزود: ایجاد شرایط آموزش آنلاین یکی از ۵ مولفه کیفیت بخشی مدارس است، بطور مثال ممکن است که یک مدرسه تمامی بسترهای لازم سخت افزاری و نرم افزاری را مهیا کند و در این صورت حدود یک و نیم تا سه و نیم درصد به میزان شهریه سال آینده افزوده شود اما در عین حال یک مدرسه نتواند بستر لازم برای آموزش مجازی را مهیا کند.

زینی‌وند، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی پیش از این گفته بود: از آنجایی که وضعیت بیماری کرونا در کشور مشخص نیست و نمی‌دانیم تا مهرماه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد توصیه ما به خانواده‌ها این است که همانند سال‌های گذشته پیش ثبت‌نام‌ها را انجام دهند اما تاریخ چک‌های شهریه را که به مدرسه می‌دهند برای بعد از ۳۱ خرداد تنظیم کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا