کارگران فاکسکان در شرایط سخت کاری در زمان کرونا

کارگران کارخانه های فاکسکان در چین تحت اقدامات حفاظتی شدید جدید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت می کنند.

این کارخانه بزرگترین تولیدکننده قطعات رایانه ای و الکترونیکی جهان است که واحد بزرگی در کشور چین در شهر شنژن دارد و بزرگترین صادرکننده این کشور محسوب می‌شود.

در یکی از واحدهای این شرکت در شهر ژنگژو چین، کارگران به گروه های ۲۰ نفره تقسیم شده اند و باید کل روز کاری را در کنار یکدیگر بمانند. هر یک از این گروهها همراه یکدیگر در یک خوابگاه می خوابند، با یکدیگر غذا می خورند، همراه یکدیگر به کارخانه می روند، ساعت استراحت آنها یکسان است و پس از اتمام شیفت همراه یکدیگر به خانه برمی گردند.  به گفته مدیران این روش ایزوله سازی مواد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ساده تر می کند.

ابتدای هر شیفت کارگران باید از ماسک های بهداشتی تازه استفاده کنند و دمای بدنشان کنترل می شود. آنها در ساعت استراحت و غذا باید در صندلی های مجزایی در ناهارخوری بنشینند که هرکدام دارای یک بارکدQRاست. کارگران باید این بارکدها را اسکن کنند تا مشخص شود هر فرد چه زمانی و کجا نشسته است.

به گفته یکی از کارگران فاکسکان، روی میزهای ناهارخوری نیز بوردهایی بین افراد وجود دارد تا آنها یکدیگر را نبینند یا حرف نزنند.

این واحد فاکسکان مجهز به دوربین های گرمایی است که دمای بدن کارگران را رصد می کند. همچنین طبق قوانین جدید پنجره های کارخانه ها باید روزانه ۳ بار به مدت حداقل ۳۰ دقیقه باز بماند.

 قبل از اینکه کارگران به خوابگاه ها بروند، باید لباس ها و کیف هایشان را در منطقه مخصوصی قرار دهند تا ضدعفونی شوند.

فاکسکان ادعا می کند کارخانه های این شرکت مجهز به دستگاه اشعه ایکس قفسه سینه و تست هایی برای تشخیص و بررسی علائم اولیه ویروس کرونا در کارگران است.

این شرکت روزانه ۲ میلیون ماسک برای یک میلیون کارمند خود تولید خواهد کرد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا