جهش تولید در راستای تحقق شعار رونق تولید است

دکتر منصور تاجری، رئیس جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با سیناپرس اظهارداشت: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایرانی شعار امسال (جهش تولید) را در ادامه تحقق اهداف شعار سال گذشته( رونق تولید) مطرح کرده اند. به عبارتی جهش تولید، شتابدهی و استمرار برنامه ها و فعالیت های سال گذشته است.

وی افزود: سنت نامگذاری از سوی رهبر فرزانه ایران، افزون بر همه برکاتی که تاکنون برای کشور داشته، در سال های اخیر رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است.

به گفته وی، پیشینه نامگذاری سال ها توسط رهبر انقلاب به سال 78 بر می گردد اما از سال 88  که سال الگوی مصرف نامگذاری شد، بیشتر نامگذاری سال ها ماهیت اقتصادی پیدا کرد. ایشان هر ساله با فهم درست و درک صحیح از نیازهای حیاتی کشور مبادرت به طرح شعارهای عملیاتی می کنند. در واقع ایشان آهنگ حرکت مردم و مسوولان را مشخص می کنند و بدین وسیله آن التفات عمومی را برای بسیج منابع و امکانات در یک نقطه متمرکز می سازند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به قابلیت ها، توانمندی ها و ظرافت های فراونی که همواره در ارتباط با موضوع های مختلف دارد باید همچون سال های گذشته، امسال نیز اقدمات اساسی پیرامون تحقق این شعار بردارد.

وی بیان کرد: نهاد علمی- انقلابی و دانش بنیان جهاد دانشگاهی، نهادی پر ظرفیت است که جهادگرانش به نوعی فرزند ضرورت هستند؛ هرگاه که ضرورت هایی در جامعه احساس می شود، جهادگران این نهاد متناسب با ضرورت ها و ظرفیت های لازم، گام های موثر و سازنده بر می دارند به عنوان مثال در بحث پدیده نوظهور کرونا، مجموعه جهاد دانشگاهی کمک شایانی در حوزه های گوناگون و عرصه های مختلف تولید مواد، ملزومات و تجهیزات مورد نیاز مبارزه با کرونا ویروس انجام داده است که نشان از ظرفیت جهاد دانشگاهی، انعطاف فعالیت های این نهاد، تفکر مدیریت جهاد دانشگاهی دارد که این نهاد انقلابی را تبدیل به نهادی ایده پرداز، نوگرا، زنده و بالنده کرده است. نهادی که می تواند در مواقع بحرانی منشاء ارایه خدمات ارزشمند به جامعه در حوزه های گوناگون باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اکنون جهاد دانشگاهی؛ درخت تناور و تنومند انقلاب اسلامی می تواند در اقتصاد دانش بنیان و توسعه پایدار کشور بسیار نقش آفرین باشد.

تاجری اظهارداشت: جهاد دانشگاهی برای عملیاتی ساختن شعار امسال، اقدامات عملی و ترویجی در مواجه با موضوع جهش تولید در حوزه های گوناگون دارد و واجد طرح و برنامه های مختلفی است؛ اگر حوزه های مختلف جهاد دانشگاهی را به حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهش و فناوری، اشتغال و نوآوری تقسیم بندی کنیم. اکنون جهاد دانشگاهی در هریک از این حوزه ها دارای طرح ها و برنامه های مختلف است.

وی افزود: اکنون در بخش فرهنگی و حوزه های فرهنگ سازی جهاد دانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان می توانیم با استفاده از ظرفیت های خبرگزاری های جهاد دانشگاهی به منظور تولید اندیشه، ترویج فرهنگ با برپایی میزگردهای تخصصی نقش آفرینی کنیم.

وی تصریح کرد: از دیگر طرح هایی که ما در حوزه فرهنگی در دانشگاه ها طراحی و تولید کرده ایم، بحث فرهنگ سازی شعار جهش تولید در جشنواره های گوناگون است. به عنوان مثال در مناظرات دانشجویی یک بخش از موضوع به عنوان جهش تولید مشخص کرده ایم. در بحث دفاع پایان نامه های دانشجویان نیز امتیاز ویژه ای برای بحث جهش تولید مد نظر قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در بحث مسابقات کتابخوانی نیز برای دانشجویان استان سیستان و بلوچستان موضوع جهش تولید را یادآور شده ایم. در بحث همایش های منطقه ای که با حضور دانشجویان مقطع دکتری به عنوان پیشگامان پیشرفت در نیمه دوم سال برگزار می شود نیز ضمن بهره برداری از ایده های خلاقانه دانشجویان، روی بحث جهش تولید تمرکز کرده ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان در پایان به سیناپرس گفت: همچنین معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان در بحث کرسی های نظری پردازی نیز که برای دانشجویان و اساتید برگزار می شود، روی بحث جهش تولید، تدابیری اندیشیده است.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا