استقرار دستگاه‌های حرارت سنج لیزری در ورودی دانشگاه امیرکبیر

مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان متولی سلامت در این دانشگاه صنعتی و دبیرخانه منطقه یک مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها اقدامات گسترده ای برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا انجام داده است.

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز دوشنبه درباره اقدامات مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا اعلام کرد: از اواخر بهمن ماه ۹۸کمیته سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ریاست معاونت فرهنگی و دانشجویی و با حضور مدیران مرکز بهداشت، اموراداری، دانشجویی، مرکز مشاوره و اداره خوابگاه‌ها تشکیل شد و تاکنون ۸ جلسه برای هماهنگی بین بخشی برای اقدامات پیشگیرانه برگزار کرده است.

این درحالی است که با پیگیری و هماهنگی توسط مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، لوازم حفاظت شخصی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی تهیه و در اماکن مختلف دانشگاه توزیع شده است. همچنین ۴ دستگاه حرارت سنج لیزری و تب سنج در درب‌های ورودی دانشگاه مستقر شده است.

تهیه پوسترهای اطلاع رسانی و آموزشی برای دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت بهداشت و تغذیه برای کارکنان دانشگاه، تهیه و ارسال و نظارت بر اجرای توصیه نامه‌های بهداشتی به تمامی بخش‌های دانشگاه برای پیشگیری از بیماری کرونا، تشکیل جلسه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های تهران و البرز در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال ۹۸ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزاری نشست هم اندیشی کارشناسان مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های منطقه یک در ۲۴ اسفندماه سال ۹۸، ارائه آموزش به نیروهای خدماتی در فضای باز از جمله اقدامات مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده است.

همچنین با نظارت مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست و همکاری امور خوابگاه‌ها و کارکنان فضای سبز مجموعه خوابگاه‌های دانشجویی، سلف و آشپزخانه، دانشکده‌ها، ساختمان‌های اداری و انتظامات گندزدایی و ضدعفونی شدند.

سایر ادارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز اقدامات تکمیلی با مرکز بهداشت انجام دادند که شامل تهیه و توزیع لوازم و امکانات بهداشتی و ضدعفونی فضاها توسط اموراداری دانشگاه، مشاوره و کلاس‌های آنلاین توسط مرکز مشاوره و گندزدایی و ضدعفونی امکان دانشگاه قبل و بعد از تعطیلات نوروز ۹۹ توسط پرسنل فضای سبز دانشگاه بوده است.

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد تا روز گذشته(یکشنبه) ۷۱هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به ۴ هزار ۴۷۴ نفر رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا