ضرورت تشکیل کمیته مشترک به منظور یافتن راه حلی برای کمک به مردم جهان

وی گفت: باید با نگاهی اساسی راه حلی برای رفع سلطه از جهان را پیدا کنیم. در پیام دکتر سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: "این روزها، ایام تاسف باری برای جامعه بشری است. بیماری وسیع انسان‌ها و کشته شدن آنها تحت تاثیر ویروس بیماری کووید-۱۹، انتظار بیماری یا مرگ، خانه نشینی، آوارگی کنار بیمارستان‌ها، قرنطینه شدن در شهرها و توقف سفرها و دیدارها و هر نوع اجتماع انسانی و حتی قدم گذاشتن در طبیعت و کمبود غذا و امکانات درمانی نشان از یک بلای عمومی برای همه جامعه بشری است.

دیدن و شنیدن غم و ناراحتی دیگران بسیار ناراحت کننده و تلخ است و دل هر انسانی را متوجه خدا می‌کند تا برای همه انسان‌های مبتلا، فرقی نمی‌کند به چه جغرافیایی تعلق دارند، دعا کند و آرزوی صلح و آرامش برای آنها داشته باشد و با همه توان برای کمک به همنوعان قیام کند.

این روزها، چهره دیگری از بلاهای ساخته شده بشری در شکل جنگ، تحریم و کشتارهای جمعی یادآوری می‌شود. همچنین روزگار کرونا یادآور ظلم‌های نظام سلطه و نظام سرمایه‌داری است که منجر به گرسنگی و نابرابری اجتماعی و ظلم فراگیر به جامعه انسانی شده است. 

دور شدن از خدا و قوانین الهی و عدالت ترسیم شده توسط پیامبران، روزگار ما را قبل از کرونا، کرونازده کرده بود. کرونای فکری برخواسته از ذهن‌های بیمار، سالهاست که موجب استعمار، تخریب، تبعیض اجتماعی و آزار دیگران می‌شود و یک نوع فرهنگ دیگرآزاری را فراگیر کرده است. بعد از جنگ جهانی اول و دوم که میلیون‌ها نظامی و مردم عادی کشته شدند، انتظار می‌رفت عبرت‌های بزرگ برای جامعه بشری بوجود آمده باشد، ولی تولید و فروش سلاح‌های کشتار جمعی، کلاهک هسته‌ای بدون توقف ادامه پیدا کرد و این در حالی است که اگر این کلاهک‌ها با هم منفجر شوند زمستان خاکستری با دمای منهای ۵۰ درجه بوجود می‌آید که نه تنها همه انسان‌ها بلکه همه موجودات از بین خواهند رفت. تجارت جنگ، تجارت انسان، ربا و قمار و استثمار ۹۹ درصد از جامعه بشری توسط یک درصد از آنها، کرونای محسوس زندگی انسان‌هاست و کرونای کووید-۱۹، امروز فضایی را به وجود آورده که دیگر دوران خطرزایی یک سویه و خطرسازی از راه دور را به پایان رسانده است و قانون سرایت و این واقعیت که همه سوار بر یک کشتی هستیم را محسوس کرده است.

فضای کرونا این امر را محسوس کرد که در مواجهه با خطر بین شمال و جنوب فرقی نیست، بین مسلمان، مسیحی و یهودی و پیروان سایر ادیان تفاوتی وجود ندارد. کرونا، برای همه و همه خطر زا شده است و آنها را به خود قرنطینگی وادار کرده و همه را مجبور به تنهایی و تامل در مورد خود، دیگری و جهان امروز و جهان پس از مرگ کرده است.

امروز لازم است، جامعه بشری به‌خاطر همراهی با ظالم، سکوت در برابر نظام سلطه، یا تجهیز کردن نظام ظالمانه از طریق علم و فناوری و سرمایه‌گذاری‌های مالی و کوتاهی نسبت به جامعه انسانی در پیشگاه خدا استغفار کند و درک کند که انسان علی‌رغم همه توانایی‌هایش، موجودی بسیار ضعیف و آسیب‌پذیر است. ویروس کرونا، ضعف انسان را نمادین کرد و میزان هوشیاری انسان برای اصلاح رفتار و رعایت انصاف نسبت به خود و دیگری همچنان سوال برانگیز است.

پیشنهاد می‌شود کمیته مشترکی از رهبران ادیان بزرگ الهی و همچنین رؤسای پویش‌های اجتماعی بزرگ جهان، در خصوص یافتن راه حل مناسب برای کمک به مردم مظلوم جهان در این شرایط حاد کرونایی تدبیر شود و با نگاه اساسی راه حلی برای رفع سلطه از جهان، راه حل‌های عملی را دنبال کنید و بدانید که مردم جهان تشنه عدالت، سلامت و آزادگی همراه با توجه به تعالیم الهی هستند".

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا