اهدا تجهیزات پزشکی دانشگاه‌ چین به بیمارستان‌های دانشگاه کمبریج

با توجه به شیوع "کروناویروس" در سراسر جهان، بسیاری از کشورهای دنیا با کمبودهای اساسی در تجهیزات پزشکی از جمله کیت‌های آزمایش ماسک‌های محافظ و گان مواجه هستند.در این میان، دانشگاه‌های برتر دنیا هم تمامی تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا با این ویروس مقابله کنند.

دانشکده تجارت دانشگاه "پکینگ" چین هم برای مقابله با این ویروس دست به‌کار شد و به بیمارستان‌های دانشگاه کمبریج،‌ تجهیزات پزشکی اهدا کرد.در میان این تجهیزات هزار تکه تجهیزات پوشیدنی محافظی، ۳۰۰ عینک پزشکی محافظ و یک‌سری کیت‌های آزمایشی وجود دارد.

بخشی از این تجهیزات که با عنوان "یک دنیا، یک جنگ" شناخته شده‌اند، طی چند روز اخیر به دانشگاه "کمبریج" رسیده است و قرار است باقی تجهیزات این هفته به این دانشگاه برسد.

این تجهیزات توسط ۱۸۰ نفر از اعضای هیات علمی و پرسنل دانشگاه خریداری شده بودند.ماه گذشته هم اعضای یکی از پردیس‌های این دانشگاه، ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی را از چین به یکی از بنیادهای سلامت انگلیس اهدا کردند.این محموله هم تحت عنوان "یک دنیا، یک جنگ" نامگذاری شده بود.

دانشکده تجارت دانشگاه "پکینگ" که در شهر "شنزن"( Shenzhen) چین واقع شده است، یکی از بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های چین است که پردیس خود در انگلیس را در سال ۲۰۱۸ میلادی افتتاح کرد.

در ضمن این دانشکده در حال تقویت رابطه خود با دانشگاه کمبریج است و اخیرا یک تفاهم‌نامه با دانشگاه کمبریج امضا کرده است.گفتنی است دانشگاه پکینگ یکی از معتبرترین دانشگاه‌های پکن است که در میان مردم به بیدا (Beida) معروف است و همچنین مهم‌ترین مرکز تحقیقات و اولین دانشگاه مدرن چین محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا