افزایش مرگ و میر ناشی از عفونت های بیمارستانی در کشور

 دکتر محمدمهدی فیض آبادی افزود: افزایش مقاومت های میکروبی، داروهای فعلی را ناکارآمد و دسترسی به داروهای قوی تر ضدمیکروبی را مشکل تر می کند.وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین کنگره بین المللی میکروبیولوژی ایران از سوم تا پنجم شهریورماه سال جاری در محل سالن همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استقبال پزشکان از این کنگره را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون صدها نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام و مقالات خود را ارسال کرده اند.

رییس انجمن میکروب شناسی ایران، در مورد محورهای برگزاری این دوره از کنگره گفت: مقاومت های میکروبی اولین محور کنگره است؛ از آنجایی که مقاومت میکروبی در مراکز تشخیصی و درمانی و بیمارستان ها بسیار مشکل ساز شده است این موضوع در پانلی مورد بررسی قرار می گیرد.
فیض آبادی با بیان اینکه بیماری های مشترک انسان و دام عنوان پانل دیگر این کنگره است، اظهار کرد: بیماری های ناقله از حیوانات به انسان و به ویژه بیماری های بازپدید و نوپدید در ایران و جهان مورد توجه ویژه است و اساتید صاحب فن برای ایراد سخن در این مورد دعوت شده اند.

رییس شانزدهمین کنگره بین المللی میکروبیولوژی ایران ادامه داد: واکسن، از دیگر موضوعات حائز اهمیت است که به پیشگیری از بروز بیماری ها کمک می کند؛ از این رو مهمانی از فرانسه در مورد واکسن علیه سیاه سرفه و سل در این کنگره سخنرانی خواهد کرد.
فیض آبادی یکی دیگر از محورهای کنگره را ترکیبات طبیعی ضدمیکروبی دانست و گفت: از این موضوع استقبال بسیاری شده است. بر این اساس در مورد مواد موثره حاصل از ترکیبات طبیعی گیاهی که می توانند در سلامت انسان سودمند باشند و علاوه بر از بین بردن موجودات موذی و مزاحم به تقویت سیستم دفاعی و بنیه انسان ها و حیوانات کمک کنند در قالب سمپوزیومی صحبت خواهد شد.

وی به میکروب شناسی آب و میکروب شناسی موادغذایی به عنوان دیگر محورهای کنگره اشاره و اظهار کرد: سمپوزیومی با حضور کارشناسان ارشد مراکز کنترل کیفی سازمان غذا و دارو در این خصوص برگزار می شود.
فیض آبادی با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات به این کنگره 31 خردادماه بوده است، از تمدید زمان ارسال مقالات تا 15 تیرماه خبر داد و گفت: قرار است این مقالات در یکی از نشریات آی.اس.آی به چاپ برسد و هرچقدر دقت و صحت مقالات بیشتر باشد شانس بیشتری برای چاپ آنها وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا