فضانوردان ناسا به زمین بازمی‌گردند

با وجود این که فضانوردان در این مدت اخبار کرونا را دنبال کرده‌اند، پس از بازگشت به زمین با شرایط متفاوتی مواجه می شوند و پس از چندین ماه دوری از دوستان و آشنایان، حتی نمی‌توانند اعضای خانواده خود را در آغوش بکشند.
در واقع این فضانوردان پیش بینی می‌کنند که در سطح زمین بیش از ایستگاه فضایی بین‌المللی در قرنطینه خواهند بود؛ زیرا در ایستگاه فضایی، آزمایشات و تحقیقات فضایی بخش عمده وقت آنها را به خود اختصاص داده و ذهن آن‌ها را از تنهایی و قرنطینه منحرف کرده است. اما در سطح زمین چنین مشغله‌هایی را ندارند.
مورگان در ماه جولای و میر در ماه سپتامبر سال میلادی گذشته به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند و قرار است با استفاده از یک کپسول فضایی در قزاقستان به زمین بازگردند. فرود این فضانوردان بر سطح زمین دقیقا ۵۰ سال پس از فرود فضانوردان آپولو ۱۳ در سطح اقیانوس آرام انجام می‌شود.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا