ربات اکسیژن هوشمند ساخته شد

این ربات که پس از توسعه در بیمارستان "هیدور" مورد استفاده قرار گرفته است می‌تواند مقدار صحیحی از اکسیژن را به بیماران منتقل کند و این موضوع باعث محدود شدن ارتباط مستقیم کادر درمانی با بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ می‌شود و بنابراین خطر آلودگی کاهش می‌یابد.

"سوفی هستورپ اندرسن"(Sophie Hæstorp Andersen) رئیس شورای منطقه ای پایتخت دانمارک گفت: همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ ما را در یک موقعیت منحصر به فرد قرار داده است که نیاز به راه حل‌های جدید دارد. ربات اکسیژن "اوتوماتیک" می‌تواند یکی از آن راه حل‌ها باشد. به نظر من با شیوع ویروس کرونا به ما برای بار دیگر ثابت شد که متخصصان بهداشت و درمان ما در حل مشکلات و حتی سخت‌ترین شرایط در هنگام نجات جان انسان‌ها فوق‌العاده عمل می‌کنند.

آخر هفته گذشته، پزشکان از رباتیک اوتوماتیک برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ استفاده کردند و نتایج خوبی نیز از استفاده از این ربات گرفتند.

بر این اساس، رئیس پایتخت دانمارک ۴۰ ربات اکسیژن برای استفاده در بیمارستان‌های منطقه سفارش داده است.

"فرزاد صابر"(Farzad Saber) ، مدیر ارشد محصولات شرکت اوتوماتیک گفت: بسیار خوشحالیم که ربات ما می‌تواند به افرادی که به این بیماری جدی مبتلا شده‌اند کمک کند. ربات اکسیژن ما مقدار صحیح اکسیژن را به بدن بیماران ارسال می‌کند و این امر از فشار بر پرسنل بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها می‌کاهد و نیاز به معاینات مکرر نیست و در نتیجه خطر عفونت نیز کاهش میابد.

بودجه توسعه ربات اکسیژن توسط سرمایه‌گذاری برخی سازمان‌ها از جمله سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری دانمارک تأمین می‌شود. ربات اوتوماتیک اخیراً در مراسم اهدای جوایز سالانه "جایزه تحقیقاتی اصلی دانمارک" ، "جایزه بزرگ راه حل‌های دانمارک" را به دست آورد. شرکت اوتوماتیک در حال تولید ۵۰۰ ربات اکسیژن است که همگی توسط شرکت پیشرفته فناوری "آلفا الکترونیکس"(Alpha Electronics) در دانمارک تولید شده‌اند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا