چرا آمار مرگ ناشی از کرونا در آلمان پایین است؟

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در صفحه اینستاگرام خود با طرح این سوال که چرا آمار مرگ و میر ناشی از اپیدمی کووید ۱۹ در آلمان به عنوان چهارمین کشور اروپایی از نظر میزان ابتلا، در حد بسیار پایین (۱.۶ درصد) است؟، تاکید کرد: این کشور دارای یک سیستم بهداشتی درمانی بسیار قوی است که تخت‌های زیاد مراقبت‌های ویژه و رایگان در اختیار بیماران قرار داده است.

دکتر رضا ملک زاده روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: آمار مرگ ومیر در آلمان (۱.۶ درصد) در مقایسه با دیگر کشورها : ایتالیا ۱۲ درصد، اسپانیا و فرانسه ۱۰ درصد، ایران ۶ درصد،   چین ۴ درصد، آمریکا ۲.۵ درصد، کره جنوبی ۱.۷ درصد است.

وی  افزود: متوسط سن افراد آلوده در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین تر (۴۹ سال) است و این رقم به عنوان مثال در فرانسه و ایتالیا ۶۲ سال است. بسیاری از بیماران اولیه که در اسکی اتریش و ایتالیا مبتلا به ویروس شده بودند، نسبتاً جوان و سالم بودند و اساسا "این بیماری به عنوان همه گیر اسکی بازان در آلمان" آغاز شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه اینستاگرام خود با تاکید بر برخورداری از سیستم بسیار قوی بهداشتی در آلمان، تاکید کرد: این کشور دارای یک سیستم بهداشتی درمانی بسیار قوی است که تخت‌های زیاد مراقبت‌های ویژه و رایگان در اختیار بیماران قرار داده است.

ملک زاده ادامه داد: کاهش سرعت انتشار ویروس ناشی از سیستم بهداشتی قوی در آلمان همچنین باعث افزایش آمادگی بیمارستان‌ها در این کشور و کاهش تلفات مبتلایان شده است. به عنوان مثال، تعداد تخت‌های بیماران حاد در آلمان ۶۲۱ در ۱۰۰ هزار نفر، در مقایسه با ۲۷۵ تخت در ۱۰۰ هزار نفر در ایتالیا و ۲۲۸ تخت در انگلیس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.
وی در صفحه اینستاگرام خود یادآور شد: انجام تست‌های فراوان و رایگان کرونا ( ۳۵۰ هزار تست در هفته تاکنون) در مقایسه با دیگر کشورها. تست‌های اولیه حتی از افراد بدون علامت و یا دارای علامت خفیف در سطح گسترده به مسئولان این کشور امکان آن را داده است تا با جدا کردن موارد شناخته شده و قطعی ابتلا، شیوع همه گیری را به سرعت کاهش دهند.
وی افزود: مقامات بهداشتی آلمان در اواخر ماه آوریل مطالعه وسیعی بر روی یک تست آنتی بادی (انجام تست رایگان بر روی ۱۰۰ هزار نمونه در هر هفته) را انجام خواهد داد و این درحالیست که در اکثر کشورها، از جمله ایالات متحده، آزمایشات تا حد زیادی به بدحالترین بیماران مبتلا به کرونا محدود شده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه اینستاگرام خود همچنین یادآور شد: اعتماد کامل به سیاست‌های دولت مرکل، ارتباط شفاف، مرتب و همراه با آرامش او با مردم در طول بحران که سبب شده سیاست فاصله گذاری اجتماعی در این کشور به طور گسترده ای رعایت شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا