افزایش ناگهانی هش ریت بیت کوین در دو روز

هش ریت بیت کوین به شکل انفجاری از 91,290,582 ترا هش در ثانیه در 4 آوریل، به 121,029,181 ترا هش در ثانیه در 6 آوریل افزایش یافت. هش ریت بیت کوین و قیمت آن همواره رابطه نزدیکی با هم داشته اند و افزایش هش ریت با ضریب 0.77 روی قیمت تأثیر داشته است.

البته این رابطه منطقی است چرا که هش ریت از یک سو نشان دهنده هزینه تولید بیت کوین برای ماینرهاست و از سوی دیگر امنیت کلی شبکه بیت کوین را نشان می دهد. به عبارت دیگر، هر چه هش ریت کلی بیشتر باشد، کنترل کردن شبکه پرهزینه تر خواهد شد. این اعتماد غیرمتمرکز یکی از مهم ترین ویژگی های بیت کوین است.

در بازه یاد شده (4 تا 6 آوریل) قیمت بیت کوین فقط 0.92 درصد افزایش داشت. رشد ناگهانی هش ریت به دلیل تغییراتی است که به تازگی در ماینینگ بیت کوین صورت گرفته است.

اگر رابطه هش ریت و قیمت بیت کوین پایدار بماند، می توان انتظار افزایش قابل توجه قیمت این ارز دیجیتال را داشت. البته این مساله به نصف شدن پاداش استخراج یا همان هاوینگ (Halving) بستگی دارد که حدوداً یک ماه دیگر رخ خواهد داد.

با ثابت ماندن باقی شرایط، درآمد ماینر نیز پس از هاوینگ بیت کوین نصف خواهد شد. البته برای اینکه درامد ماینر در یک سطح باقی بماند، قیمت باید دو برابر شود. با توجه به افزایش هش ریت بیت کوین، ماینرها سناریوی دوم را محتمل تر می دانند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا