دانشجویان رشته پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند

بنا به اعلام "انجمن پزشکی آمریکا " دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه‌های "هاروارد"،"نیویورک" و "کانزاس" اجازه دارند که زودتر از زمان اصلی پایان تحصیلات خود فارغ‌التحصیل شوند تا به مبارزه با بیماری "کووید-۱۹" کمک کنند.

از دیگر دانشجویان رشته پزشکی آمریکا هم خواسته می‌شود که به عنوان بخشی از دوران تحصیلی خود، به بیماران کمک کنند.

"انجمن پزشکی آمریکا" اکنون راهنمایی‌هایی را در رابطه با مشارکت دانشجویان برای دانشکده‌های پزشکی و سیستم‌های بهداشتی منتشر کرده است.

در مقدمه این بیانیه راهنمایی آمده که فرصت‌های بسیاری برای دانشجویان وجود دارد که بتوانند بدون تماس فیزیکی مستقیم با بیماران، در مراقبت‌های بالینی از آن‌ها کمک کنند.

همچنین،" انجمن پزشکی آمریکا " توصیه کرده که به دانشجویان حق انتخاب داده شود که آیا تمایل دارند مستقیما با بیماران مبتلا به "کووید-۱۹" در ارتباط باشند یا خیر.

علاوه بر این توصیه شده که این دانشجویان به وسایل محافظتی ویژه تجهیز شوند و طریقه استفاده صحیح از آن‌ها، به دانشجویان آموزش داده شود.

این انجمن گفته که دانشجویان پزشکی در صورت ابتلا به "کووید-۱۹" نباید مسئول پرداخت هزینه‌های تشخیص و درمان بیماری خود، باشند.البته این شرایط در صورتی رعایت می‌شود که تایید شود دانشجو به دلیل فعالیت‌های مربوط به دانشگاه به بیماری مبتلا شده است.

در پایان، این انجمن تاکید کرد که نباید دانشجویان را وادار کرد که در فعالیت‌های مبارزه با کرونا ویروس شرکت کنند و همه این فعالیت‌ها باید داوطلبانه صورت گیرد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا