بزرگ‌ترین نيروگاه جزر و مدي جهان ساخته می‌شود

سیناپرس: شرکت صاحب این پروژه  می‌گوید همه مراحل آغاز به کار و سرمایه‌گذاری‌ها نهايي شده است. اين پروژه توانايي تأمین انرژي لازم براي 175 هزار خانه از طريق زنجیره‌ای از 269 توربين را دارد که در بستر دريا در نزديکي کايتنس در شمال شرقي اسکاتلند نصب خواهند شد.

شرکت آتلانتیس می‌گوید هیچ‌چیزی جلودار اين پروژه بزرگ و نمادين نخواهد بود و این پروژه با هزینه‌ای معادل 70 ميليون پوند به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که در سال 2016 نخستين برق توليدي از اين نيروگاه وارد شبکه سراسر توزيع برق اين کشور شود. نیروگاه‌های جزر  و مدي در چند سال اخير و در سايه پيشرفت فنّاوری و افزايش هزینه‌های محيط زيستي نیروگاه‌های سوخت فسيلي تبديل به يکي از گزینه‌ها مطرح  توليد انرژي شده‌اند و برق توليدي آن‌ها توان رقابتي با برق توليدي ديگر نيروگاه را دارد.

هزينه سرمایه‌گذاری در اين نیروگاه‌ها همچنان بالا است اما ازآنجایی‌که پیش‌بینی می‌شود ظرف يک دهه آينده مالیات‌های سنگين بر تجارت، توليد و مصرف سوخت‌های فسيلي وضع شود جزر و مد به يکي از مهم‌ترین گزینه‌هاي موجود براي توليد انر‌ژي در برخي مناطق جهان که از انرژي خورشيد و باد بی‌بهره هستند تبدیل‌شده است. در حال حاضر 7 نيروگاه بزرگ جزر و مدي در سراسر جهان مشغول به کار هستند و تعداد آن‌ها رو به افزايش است.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا