تولید روزانه ۲۵۰ هزار ماسک در کشور

دکتر سعید سرکار با اشاره به تولید ماسک‌های N۹۵ در کشور گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور، شرکت‌ها به صورت پراکنده اقدام به تولید ماسک برای رفع نیازهای داخلی می‌کردند و در آن زمان نیز از آنجایی که ایران سازنده دستگاه‌های صنعتی تولید نانو الیاف بود، توانمندی تولید ماسک N۹۵ را داشتیم.

سرکار ادامه داد: با شیوع کرونا ضرورت تولید این نوع ماسک در داخل کشور به وجود آمد و چندین شرکت دانش بنیان کار تولید این نوع ماسک را عهده دار شدند. در گذشته ماسک N۹۵ محدود و ۲۰ هزار عدد در روز تولید می‌شد اما امروزه این عدد به ۲۵۰ هزار عدد ماسک در روز رسیده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر اینکه برای افزایش ظرفیت تولید برخی خطوط تولید را تغییر کاربری دادیم، خاطر نشان کرد: همچنین دو دستگاه تولید کننده الیاف نانو که قرار بود صادر شود، از این چرخه خارج شد و برای تولید در داخل در مدار کار قرار گرفت.

وی یکی از گلوگاه‌های تولید ماسک N۹۵ در کشور را مربوط به دستگاه دوخت این نوع ماسک دانست و گفت: با پیگیری‌های لازم و حمایت معاونت علمی و فناوری این دستگاه توسط شرکت‌های دانش بنیان بومی سازی شد و با این اقدام کار دوخت نیز در داخل و با فناوری ایران ساخت انجام می‌شود.

سرکار با اشاره به اینکه در ظرفیت تولید ماسک N۹۵ در روزهای آینده از ۲۵۰ هزار عدد در روز فراتر می‌رود، گفت: در حال حاضر مشکلی برای تامین ماسک N۹۵ کادر درمان وجود ندارد. پس از کادر درمان و بیمارستان‌ها اولویت ما تولید ماسک برای افرادی که در مکان‌های پرازدحام مانند کارمندان بانک، اتوبوسرانی و مترو فعالیت دارند، است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا