تست کرونای یک ببر در باغ‌ وحش مثبت شد

بنا بر اعلام رسمی"انجمن حفاظت از حیوانات وحشی"(WCS) آمریکا، یکی از ببرهای باغ‌وحش "برانکس"(Bronx) در نیویورک مبتلا به بیماری "کووید-۱۹" شده است.

این ببر ۴ ساله ماده بوده و "نادیا" نام دارد. نادیا که یک ببر "مالایی"( نام یک زیرگونه از گونه ‌های ببر) است و دچار علائمی مانند کاهش اشتها و سرفه خشک شده است.

"انجمن حفاظت از حیوانات وحشی" اعلام کرد که آزمایشگاه ملی خدمات پزشکی آمریکا با رعایت جوانب احتیاط از این ببر آزمایش گرفت که در نهایت نتیجه آن مثبت اعلام شد.

ابتلای نادیا به کووید-۱۹ در حالی اتفاق می‌افتد که خواهر این ببر، یعنی "آزول"( Azul)، دو ببر"آمور" و سه شیر آفریقایی هم علائم ابتلا به این بیماری را دارند، ولی انتظار می‌رود که تمامی این گربه‌سانان بهبود پیدا کنند.

مسئولان باغ‌وحش "برانکس" اعلام کردند که احتمالا این حیوانات توسط شخصی که از آن‌ها مراقبت می‌کرده، آلوده به "کرونا ویروس" شده‌اند و ممکن است زمانی‌که علائم بیماری در این شخص نمایان نبوده، حیوانات را آلوده کرده است.

"پاول کاله"( Paul Calle) دامپزشک این باغ‌وحش اظهار کرد: ما از نتیجه این آزمایش شگفت‌زده شدیم. زیرا این برای اولین بار است که یک انسان به طور طبیعی یک حیوان را آلوده کرده و باعث بیماری حیوان می‌شود. در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه برای کلیه کارکنان باغ وحش که از حیوانات مراقبت می‌کنند، اتخاذ شده است.

همچنین "انجمن حفاظت از حیوانات وحشی" مراقب است که ببرهای چهار باغ‌ وحش دیگر که تحت نظر این انجمن است، مبتلا به کرونا ویروس نشوند.

باغ‌وحش "برانکس" اعلام کرد که آزمایشی که از نادیا گرفته شده، با آزمایش انسان‌ها یکسان نیست. زیرا نمونه‌های آزمایش نادیا به یک آزمایشگاه دامپزشکی ارسال شده است.

نمی‌توان نتایج آزمایش این حیوانات را به آزمایشگاه‌های انسان‌ها فرستاد و برعکس آن هم ممکن نیست. یعنی نمی‌توان نتایج آزمایش انسان‌ها را در آزمایشگاه‌های دامپزشکی مورد بررسی قرار داد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا