اطلاعات گوگل از تردد شهروندان در زمان قرنطینه

گوگل با استفاده از اطلاعاتی که به طور مستقیم از دستگاه‌های کاربران جمع آوری کرده نشان می‌دهد کشورها، مناطق و شهرهای مختلف چه واکنشی به قرنطینه ویروس کرونا نشان داده اند. درهمین راستا گوگل مشغول انتشار جریانی ممتد از اطلاعات در فضای آنلاین و مقایسه آن با اطلاعات جمع آوری شده قبل از پاندمیک ویروس کرونا است.

اطلاعات گوگل مربوط به ۱۳۱ کشور است و حتی ترددهای افراد به مغازه‌ها، پارک‌ها، محل کار، ایستگاه‌های حمل ونقل، داروخانه و دفاتر اداری را نشان می‌دهد.

البته در این میان هیچ اطلاعاتی درباره چین وجود ندارد که دلیل آن ممنوعیت فعالیت گوگل در این کشور است. اطلاعات مربوط به خارج از چین مناطقی که به شدت درگیر شیوع ویروس کرونا هستند از جمله لمباردی (شمال ایتالیا)، اسپانیا، نیویورک و لندن نشان می‌دهند تردد عموم مردم به میزان زیادی کاهش یافته است. فعالیت‌های خرده فروشی و تفریحی در منطقه لمباردی تا ۹۵ درصد کاهش یافته و تردد به پارک‌ها در مادرید نیز ۹۲ درصد کمتر شده است. در این دو منطقه در کل ۱۲ هزار نفر قربانی ویروس کرونا شده اند.

در لندن و نیویورک نیز که مرکز شیوع این ویروس در کشورهای آمریکا و انگلیس به حساب می آیند، فعالیت و تردد به میزان زیادی کاهش یافته است. طبق اطلاعات گوگل عبور و مرور در لندن ۸۰ درصد کاهش یافته است. تردد ساکنان نیویورک به سوپرمارکت‌ها نیز ۳۲ درصد کمتر شده است.

تحلیل‌های گوگل از موقعیت مکانی کاربران، بزرگترین مخزن اطلاعاتی را برای مقامات بهداشت عمومی فراهم کرده تا پیروی شهروندان از قوانین قرنطینه را ارزیابی کنند. فیس بوک نیز مانند گوگل اطلاعات موقعیت مکانی کاربرانش را به اشتراک گذاشته است. البته این اطلاعات به طور عمومی قابل دسترسی نیست.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا