تولید ماسک‌های زیبایی با استفاده از گرافن

بعد از ۱۶ سال از وضعیت هایپ گرافن(برنامه سرمایه گذاری با بازدهی بالا)، به نظر می‌رسد که گرافن با وارد شدن به ماسک‌های آرایشی و بهداشتی ظرفیت های پیش‌بینی شده را به مرحله ظهور رسانده است.

به تازگی شرکت هایدال، به‌عنوان یکی از شرکت‌های تولیدکننده گرافن، اقدام به تولید ماسک زیبایی با استفاده از گرافن کرده است، این ماسک با همکاری شرکت کره ای آی‌کرافت (iCraft) تولید شده است.

درک یون از مدیران شرکت آی‌کرافت گفت: این شرکت قصد دارد تا با همگرایی کسب‌وکارهای موجود و گسترش همکاری، اقدام به تولید محصولات گرافنی مختلف کند، درحال حاضر استفاده از گرافن در حوزه‌های مختلف رو به افزایش بوده و در حوزه‌هایی نظیر باتری، هواپیماسازی و پیل‌های خورشیدی به کار گرفته می‌شود.

گرافن دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که موجب می‌شود تا توجه بسیاری را به خود جلب کند، این ماده تقریبا صد برابر مستحکم‌تر از فولاد بوده و در عین حال رسانا و شفاف است،  از این رو در محصولاتی نظیر جلیقه ضدگلوله، ایمپلنت‌های انعطاف‌پذیر و فیلترهای تصفیه آب استفاده می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ شرکت سامسونگ اعلام کرد که باتری حاوی گرافن تولید کرده است و این باتری می‌تواند پنج برابر سریع‌تر از باتری‌های رایج شارژ شود.

هر چند موسسه لوکس‌ریسرچ گزارشی منتشر کرد که در آن گفته شده بود، گرافن مملو از وعده‌های اثبات نشده است،  اما تولید این ماسک حاوی گرافن نشان می‌دهد که گرافن در حال رسیدن به مرحله کاربردهای صنعتی است و مرحله هایپ را پشت سر گذاشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا