محلول‌های ضد عفونی کننده بر پایه آب و نانو عرضه شد

یکی از شرکت‌های فناور شهرک صنعتی فناوری‌های پیشرفته توسط گروهی از اعضای هیات علمی دانشگاه و صنعتگران با هدف تولید نانو مواد تشکیل شد. تولید صفحات روشن، سلول‌های خورشیدی، نورپردازی تابلوهای ترافیک، مولدهای برق ، تولید سنسورهای نوری مبتنی بر نانومواد و تولید نانومواد از جمله دستاوردهای این شرکت به شمار می‌رود.

اخیرا این شرکت با استفاده از نانوذرات نقره و اکسیدروی، موفق به ساخت محلول ضدعفونی‌کننده قوی شدند که قابل استفاده برای دست و سطوح مختلف بوده و می‌توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌ها با منشا باکتری استفاده کرد.

این محصول علاوه بر گواهی‌نانومقیاس، تاییدیه سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کرده است.

این محلول ضد عفونی کننده حاوی نانومواد نقره، اکسیدروی، مواد نگهدارنده و اسانس است و به دلیل دارا بودن نانومواد نقره و اکسیدروی اثرگذاری بالایی در از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها دارد.

این محلول بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن، سطوح و دست‌ها را تمیز و ضدعفونی می‌نماید و با وجود ترکیبات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

این محصول بعد از مصرف تا شست‌وشوی بعدی اثر ضد عفونی کنندگی خود را حفظ خواهد کرد.

این محلول تولید شده بر پایه آب است و هیچ گونه بوی بد و مضر مانند محلول‌های الکلی ندارد و کاملا برای استفاده کننده بی ضرر است.

این محققان همچنین نانوذرات سلنیم دی‌سولفات برای استفاده در صنعت شامپو تولید کرده است. کلوئیدی بودن و داشتن ابعاد نانومتری باعث شده تا اثربخشی محلول سلنیوم دی‌سولفات این شرکت افزایش بیشتری نسبت به پودرهای موجود در بازار داشته به‌طوری که میزان مصرف آن در خط تولید به یک پنجم کاهش یابد.

استفاده از این نانوذرات در شامپوها موجب بروز خاصیت ضدشوره و ضدخارش می‌شوند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا