بیل گیتس در حال سرمایه‌گذاری برای ساخت واکسن کرونا

گیتس در حال سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی برای ساخت کارخانه برای هفت شرکتی است که برای ساخت واکسن کروناویروس انتخاب شده‌اند.

بیل گیتس این اقدام را در حالی انجام می‌دهد که شاید میلیاردها دلار در این پروژه هدر رود.

وی اخیرا در مصاحبه‌ای اظهار کرد: بنیاد بشردوستانه‌ی وی می‌تواند سریع‌تر از دولت‌ها به مقابله با شیوع "کروناویروس" بپردازد.

گیتس ادامه داد: از آنجا که بنیاد ما در زمینه بیماری‌های عفونی تخصص ویژه‌ای دارد، ما راجع به این بیماری همه‌گیر فکر کردیم و پول اولیه بنیاد ما می‌تواند سبب تسریع امور و تهیه واکسن برای بیماری "کووید-۱۹" شود.

بیل گیتس گفت که وی از میان شرکت‌های کاندید برای ساخت واکسن کرونا ویروس، هفت شرکت را برگزیده است.

وی افزود، اگرچه در نهایت مجبور به انتخاب دو شرکت از میان این هفت شرکت خواهیم بود، به تامین منابع مالی هر هفت شرکت ادامه خواهیم داد. بنابراین وقت خود را هدر نمیدهیم که ببینیم کدام واکسن کار میکند و بعد برایش کارخانه بسازیم.

گیتس گفت: برای اینکه ساخت واکسن در سریع‌ترین زمان ممکن میسر شود، آزمایش و ایجاد ظرفیت تولید به طور همزمان، یک امر ضروری است.

بیل گیتس معتقد است ۱۸ ماه زمان لازم است که واکسن قطعی کروناویروس ساخته شود. وی در مصاحبه با نشریه واشنگتن‌پست گفته بود که برخی از این شرکت‌های برتر به تجهیزات منحصر به فرد و گران قیمتی نیازمندند.

بیل گیتس اذعان کرد، می‌دانیم که در این پروژه و برای ساخت این کارخانه‌ها و تاسیسات، میلیاردها دلار از بین خواهد رفت ولی در شرایط فعلی که به دلیل کروناویروس، تریلیون‌ها دلار در حال نابودی است، این سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

گیتس در نهایت گفت: ما در بنیاد گیتس به کار خود ادامه می‌دهیم و در گذشت ماهها صرفه‌جویی می‌کنیم زیرا در این شرایط گذشت هر ماه، حیاتی است.

گفتنی است، بیل گیتس و همسرش اخیرا ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با بیماری "کووید-۱۹" اهدا کردند و برای مردم واشنگتن کیت‌های تشخیص کرونا در منزل ارسال نمودند.

گیتس از دولت آمریکا خواسته که برای مقابله با این ویروس، اقدامات سختگیرانه‌ای را برای تعطیلی ایالت‌ها انجام دهد. وی تخمین زده که آمریکا ۱۰ هفته باید شهرها را تعطیل کند تا بتواند با این بحران مقابله کند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا